Sunn sjokoladekake

Categories Mat og godsaker


Beklager dårlig bilde, men det ble tatt i full fart før filmen begynte.

Kaken er sukkerfri, glutenfri og kan lett gjøres laktosefri, dette er en av mine favorittoppskrifter så håper den faller i smak


Det du trenger: 
1 pakke sunnere kakemix fra Funksjonell mat 
4 økologiske egg 
4 toppede t-skjeer med økologisk fettfattig kakaopulver fra Urtekram (eller annet kakaopulver, juster mengden etter hvor sterk du vil ha den)
1 ts økologisk vaniljepulver 
1 dl mager kesam (laktosefri eller vanlig)

 

Fremgangsmåte:
Sett ovnen på 175 grader
Bland eggene, vannet og kesamen
Tilsett kakemixen og rør til en jevn blanding
Tilsett deretter kakao- og vaniljepulver og bland det godt ut
Smør en rund form (ca 24 cm) med cocosa kokosolje og hell blandingen over
Stek på rist midt i ovnen i ca 30 min 

 

Personlig syns jeg den smaker best når den har stått noen timer i kjøleskapet og blitt kald og fastere 


Jeg serverte den med noen kuler sukkerfri vaniljeis og sukkerfri nesquik over

 

~La meg gjerne høre hva du syns hvis du prøver den

 

105 kommentarer

105 thoughts on “Sunn sjokoladekake

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *