Vegetarfestivalen 2015

Categories Hjertesaker


På lørdag dro vi til Oslo for å delta på Vegetarfestivalen

Jeg var kjempe spent, for i løpet av mine 4 år som vegetarianer så har jeg aldri vært der før

Været var strålende den dagen, så vi gikk ute og så på all den gode maten

Og bestilte så klart litt

Det føltes godt å være blant så mange som deler de samme verdiene

Kjæresten min prøvde seg på en vaffel, og den var visst kjempe god!

Vi satt ute sammen i solskinnet, og knipset noen bilder innimellom

Og nøt lukten av deilig mat

Inne var det også mye å smake på, og mange gratis vareprøver

Og mange spennende produkter

Benjamin bestilte seg en vegetarisk pølse som falt i smak

Og for første gang på lenge turte jeg å kjøpe mat ute, det har jeg ikke gjort siden før jeg fikk spiseforstyrrelsen

Jeg kjøpte meg også et fint handlenett for å støtte det fantastiske arbeidet som NOAH gjør

~Var dere på vegetarfestivalen i år?

74 kommentarer

74 thoughts on “Vegetarfestivalen 2015

  1. Jeg hadde ikke mulighet, men vil absolutt forsøke å ta turen neste år hvis mulighet! Du tar alltid så fine bilder, det er en fryd å lese bloggen din 🙂

  2. Finnes det noe som heter vegetarfestival? Her lærte jeg noe nytt. Jeg har hørt at en kan få mye god vegetarmat også. Jeg har aldri prøvd å lage noe selv. Heller aldri smakt noe særlig vegetarmat. Men kanskje skulle jeg prøve. men når det er sagt, tror jeg ikke det er sunnere mat enn annen mat. Grønnsaker er som regel sprayet med gift for å holde plantene fri for insekt og for at de skal vokse seg store, og “friske”. Det kan finnes grønnsaker som er økologisk dyrket, Men de kan kanskje stå på en åker i nærheten av en vei, det vil si forurenset. Så er det så mye forurensning som faller ned fra lufta med nedbør. Finnes det noe som er sunt å spise egentlig? Det beste er vel å ikke “tenke” for mye, men kose seg med aktiviteter og god mat, uansett 🙂

  3. Dette var interessant! Sjølv for ein som ikkje er vegetarianer. Det er alltid kjekt med nye idear på menyen. Burde hatt slike tilskipingar fleire plasser i landet…..

  4. Skulle ønske jeg var der, men får bli neste år 🙂 Trenger alltid nye hint og imputt 🙂 Nydelige bilder og fin blogg 🙂

  5. Jepp nå lærte jeg noe nytt jeg også! Så spennende. Jeg er ikke selv vegetarianer, men jeg synes det er veldig viktig å sette fokus rundt det vi spiser!! Jeg er alt for dårlig på det selv!

  6. Å, så mye godt! Jeg fikk ikke tatt turen i år, men håper å kunne komme sterkere tilbake. Kjekt å kunne se på bildene dine og få et inntrykk likevel, hihi. Så fint nett!

  7. Visste ikke at det fantes vegetarfestival, men det så veldig fint ut der! Jeg tror ikke jeg hadde klart å leve som 100% vegetarianer, men all ære til de som får det til! Men jeg prøver å være litt bevisst på hva jeg putter i meg 😀 Og den maten på bildene så jo bare superdigg ut! 😀

  8. Så hyggelig at du var innom min blogg og la igjen kommentar 🙂 Du har en kjempe fin blogg synes jeg 🙂 Håper du har hatt en kjempefin dag 🙂 dalberg.blogg.no

  9. Du er heldig som kan spise alle de ulike typer mat som en vegitaner, skulle jeg har blitt det har det nesten itj blitt mat på mæ. Grunnet de ulike allergiene. Men bra det finnes slike festivaler 🙂
    Ønsker dæ en fantastisk fin dag:D

  10. Var der ikke men skulle gjerne vært der. Jeg har bare vært vegetarianer i 5 måneder, så jeg har nok til gode å lære meg mange nye retter. Har noen få favorittmiddager, men tenker at på en sånn festival finner man nok mye inspirasjon. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *