Bøker lest i 2015

Categories Lister


Jeg har alltid elsket å lese, men i de siste årene har ikke verken konsentrasjonen eller energien vært til stede. Så i fjor satte jeg meg som mål å begynne å lese litt igjen, og her er altså resultatet:

Image result for fifty shades of grey el jamesImage result for fifty shades darker el jamesImage result for fifty shades freed el jamesImage result for gravstille bokImage result for verdens største mysterierImage result for gjenferd bokImage result for developing the leader within youImage result for en mann ved navn ove bokImage result for lyssetting, foto, etterbehandlingImage result for the merciless danielle vegaImage result for politi bokImage result for et helt halvt år bokImage result for hjemkomstenImage result for the origin of species charles darwinImage result for grey el jamesImage result for king henry the sixth shakespeareImage result for den mørke sannhetenImage result for devoured bookImage result for king richard the third shakespeareImage result for midtvinterblodImage result for the great gatsby book

+ alle bladene som kom ut av Illustrert Vitenskap



 

~Liker dere å lese? Har dere noen bøker å anbefale meg?

60 kommentarer

60 thoughts on “Bøker lest i 2015

  1. ÅÅÅ den kalenderen e så fin æ fikk den til jul av min kjære. Om du ikke har lest dæm så e mine tre favoritt bøker Haiene av han Jens Bjørneboe, Å solen går sin gang av Ernest Hamingvay, og Min tante Augusta av Graham Green. Ei anna å litt mer lettlest bok men litt horor e Enhjørningen av Andre Bjerke. Æ har litt hang up på bøker skrevet på begynelsen og midten av 1900- tallet, det e utrulig mye bra og lese. Skulle ønske æ hadde bedre tid til det, men med onga som kreve sitt e det litt vanskelig for mæ å finne roen til å lese.
    Hilsen Eva fra prosjektavslappet.blogg.no

  2. Wow du har lest mye.
    Jeg har vel vært igjennom en del Nicholas Sparks bøker i 2015, The Best Of Me, The Notebook (holder jeg på med) og The Lucky One. Merker jeg må lese mer dette året ja.

  3. Prøver å lese mer jeg også. I fjor på denne tiden ble jeg helt oppslukt, og jeg savner i grunn spenningen med å glede seg til å lese for å se hva som skjer videre. Akkurat nå har jeg kommet godt i gang med The Martian, så planen er å se filmen etterpå 🙂
    Kjempegøy innlegg! Vil gjerne høre mer om hvilke bøker du vil anbefale osv!

  4. Åh, jeg elsker å lese så takk for tipsene <3 🙂 jeg er veldig flink til å glemme tittler på bøker så kommer ikke på noen akkurat nå desverre

  5. Wow så mange bøker du har lest! Jeg vil anbefale deg å lese disse bøkene: kanskje aldri og kanskje alltid. Det handler om sex, kjærlighet, graviditet, sykdom og reising, en veldig spennende bokserie!!! 😀

  6. Så flink du er til å lese!! Nå fikk jeg lyst til å finne frem en bok jeg også, for den lista di er mye lenger enn det min har vært for å si det mildt 😮

  7. Jeg er egentlig ikke så glad i å lese, men husket for noen år siden at jeg leste en bok som hett regine stokke, den handler om at hun jenta (regnine) har kreft og hadde også blogg, så bloggen ble tatt i boken hennes. Hun delte sine ting, fra hun ble syk til døden. Det er en trist bok, men den var også spennende å lese siden jeg satt meg skikkelig inn i hvordan det måtte føles, eller hvordan jeg skal si det. Jeg fikk på en måte ett innblikk i hvordan det var i livet hennes i hvertfall. Anbefaler den. 🙂

  8. Jeg liker å lese i perioder. Nå for tiden har jeg ikke en særlig god leseperiode, men hadde det for ikke så lenge siden! Da gikk det mye i bøkene av John Green, og Divergent serien!

  9. Elsker å lese. Dessverre blir jeg litt for oppslukt hvis jeg først begynner å lese en ordentlig god bok, så jeg har ikke tid til å lese så mye utenom ferier. Har en haug med pensum som jeg faktisk må lese da, men det er jo ikke like gøy, haha 😉

  10. Elsker å lese! Hvis du liker krim anbefaler jeg Samuel Bjørk og Jussi Adler Olsen sine bøker:) Føkka Opp av Hege Arstad likte jeg også:)

  11. Wow, skal si du har vært flittig på lesefronten! Jeg er egentlig veldig glad i å lese, men har ikke tatt meg tid til det på alt for lang tid.

  12. Jeg elsker å lese. Og nå er planen å tømme hyllene mine hjemme for bøkene jeg ikke har hatt tid til å lese. Anbefaler forøvrig Fredrick Backmann sine bøker. Den beste er uten tvil “en mann med navn Ove” Fantastisk morsom bok. Ellers “Mysteriet Mamma” som er skrevet av Trude Lorentzen. Vi følger Trude som forsøker å forstå moren sin mer, moren som tok livet sitt da hun var 15 år. Har aldri grått så mye av en bok.

  13. Mange spennende bøker du har lest 🙂 Mine siste favorittbøker er av Lucy Clarke. Jeg har lest “Du elsket alltid havet” og “Den du ikke var” og synes begge to var helt fantastisk! Begge var blant de bøkene man bare ikke klarer å legge fra seg 😀

  14. Har lest utrolig lite de siste årene. Satser på at det tar seg opp nå som jeg er ferdig med pensumbøker og har kommet meg i jobb! Har noen anbefalinger da:
    “Det angår også deg” – Herman Sachnowitz. Grufull men viktig skildring av en norsk jødes overlevelse i konsentrasjonsleirer under 2. verdenskrig.
    “Boktyven” – Markus Zusak. Fin og litt merkelig språk som jeg liker, om tyske Liesel og fosterfamilien hennes og jøden de gjemmer i kjelleren under 2. verdenskrig.
    “Alkymisten” av Paulo Coelho. Nydelig skrevet om Santiagos geografiske og åndelige reise, fra å være ung gjetergutt i Andalucia til å være en klok mann i Egypt.
    Nå har jeg begynt på Narnia-triologien. Kos!

  15. SV: tuusen takk:-D
    Du er flink til å lese da! Jeg har kjempe lyst å lese fifty shades of grey bøkene! Men akkurat nå holder jeg på å lese Regines Bok. Veldig rørende bok, nesten litt tøft å lese den. Jeg setter meg liksom inn i det og tenker om det var meg! Huff…

  16. Lest alt av Nesbø selv, minus den som kom i fjor. Kun lest en av Paulo Coelho som var så bra, husker ikke hva den het. Men skal prøve å finne noe mer av han, så takk for tipset 🙂

  17. Du har jo vært kjempe flink til å lese:) Det er lite som slår å bli fanget av ei god bok.. Jeg vil gjerne anbefale Blomstenes hemmelige språk av Vanessa Diffenbaugh. Og The timetravellers wife av Audrey Niffenegger

  18. Elsker å lese, men hadde en stor del midt i 2015 med lite lese motivasjon, så jeg har desverre ikke fått lest så mye. Jeg er stor fan av These broken stars, Pretty Girl-13 og Notes from the end of the world 🙂

  19. Wow, det var en imponerende liste! Jeg har lest Fifty Shades-bøkene, og startet på Grey, men rakk ikke lese hele før jeg begynte på skolen og måtte gå over til pensumbøker :p

  20. Å lese er en fin ting. Avslappende og du lever deg sånn inn, hvis du finner rette boka.
    Leser ikke annet enn blader og på nettet lengre. Men ser heller film, og leste mye før da 🙂 Ha en fin kveld 🙂

  21. Lesing er bra! Da må jeg jo nesten anbefale min absolutte favorittbok: Buzz Adrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? av Johan Harstad. Monstermenneske av Kjersti A. Skomsvold er også ei veldig bra bok.

  22. Egentlig ikke, så lydok er en fantastisk ting for meg! 🙂 Er veldig glad i Fifty Shades bøkene men de ser jeg du allerede har lest 😉 Utenom kan jeg anbefale Not that kind of girl av Lena Dunham 🙂

  23. Å lese er en fantastisk ting. Man drømmer seg bort, og blir dratt inn i en annen verden. Å lese funker veldig bra som en pause fra hverdagen. En god bok og en kopp te er det ingenting som slår. Mange flotte bøker du har lest! Har du en favoritt? Jeg leste mye før jeg også, men har ikke lest på en stund. Tusen takk for at du ga meg motivasjon til å lese igjen! Jeg elsker bloggen din

  24. Elsker også å lese! Leste også The Great Gatsby i 2015 😀 Ellers kan jeg anbefale American Gods og The Girl with All the Gifts om du ikke har lest dem, tror det var de beste bøkene jeg leste i fjor 😀

  25. Leser dessverre ikke så mye siden jeg har dysleksi, men har lest de fleste bøkene av Paulo Coehlo han er blant mine yndlingsforfattere. Har akkurat lest boken om katten bob, en herlig gøy og gripende bok

  26. Så utrolig fint oppsett du har på bloggen din =)
    Du burde virkelig prøve markens grøde av Knut Hamsun. En av de kjedelige bøkene man må lære om på ungdomsskolen, men den er faktisk veldig interessant.

  27. Så mange bøker du har lest! Tror jeg kun leste to bøker i 2015, “The fault in our stars” og “Idas dans”, fine bøker.
    Hvilken bok på listen din likte du best? 🙂

  28. Eline Nordli: Vanskelig å velge bare én, men tror favorittene var “Fifty shades of Grey”-serien, “En mann ved navn Ove” og “Et helt halvt år” 🙂 Har hatt lyst til å lese “The fault in our stars” selv, må nok få gjort det i år 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *