Økofestivalen 2016

Categories Hjertesaker


Jeg har jobbet denne helgen, så mamma og jeg bestemte oss for å ta turen ut til Økofestivalen på søndagen.

Det er så fint at det har blitt et større fokus på økologisk mat

De serverte mye godt der

Og solgte også egg fra en gård hvor det er mange færre høner slik at de får mer plass å gå på

Hønene får økologisk mat som eieren kutter opp ferskt hver dag, så disse eggene har jeg litt bedre samvittighet for å kjøpe. Jeg kommer nok likevel til å kutte ut egg etter hvert, fordi det ikke føles riktig å spise det lenger.

Det var mange boder med mye spennende

Og man kunne også kjøpe ferske grønnsaker

Denne boden ble jeg veldig tørst av å gå forbi hihi

De hadde også grisunger der, og en stor del av meg lurte på om dette var første og siste gang de får være ute i frisk luft. De var veldig søte og var ikke redde for meg da jeg satte meg ned et stykke unna dem, men jeg ville ikke gå nærmere i tilfelle jeg skremte dem. Likevel var det trist å se de der, og jeg synes egentlig at dyr ikke skal brukes som underholdning på slike arrangementer. 

rdi
På slutten av dagen begynte det å regne, så gjennomvåte men fornøyde kjørte vi hjemover

~Var dere på Økofestvialen?

 

19 kommentarer

19 thoughts on “Økofestivalen 2016

  1. Nei, men kunne egentlig tenkt meg å vært der. Har egentlig lyst til å spise 100% økologisk, men føler det er vanskelig å få tak i alt og ikke minst dyrt dessverre!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *