10 rare ting jeg trodde da jeg var liten – Del 4

Categories 10 rare ting

1. Jeg trodde lottomaskinen var kjempe stor, og at lottoballene var på størrelse med bowlingballer. Ble utrolig skuffet da jeg plutselig så ei dame stå ved siden av den, den var jo liten!

2. Klassen hadde vært på forestilling en dag jeg var syk, og da jeg kom tilbake snakket de om hvordan folk hadde gått i spagaten. Jeg ble så skuffet fordi jeg ikke fikk vært med, for jeg trodde de hadde masse spagetti på gulvet som de gikk på.

3. Lisa og jeg trodde jeg hadde en slags allergisk reaksjon som gjorde at jeg ble rusa av paprika-potetgullet fra Maarud. Det var kun dette potetgullet, og hvis vi ville ha det ekstra gøy en kveld så kjøpte vi inn det og spise massevis.

4. Venninna mi og jeg trodde Nattblomsten fra “Lillefot og vennene hans” med helbredende egenskaper vokste ved siden av huset hennes, og at det også var sand fra ørkenen i Aladdin der.

5. Vi trodde vi var ansvarlige og ville bevise det for oss selv, så Lisa og jeg gjemte på klementinene vi fikk utdelt på skolen. Jeg passet godt på min en uke før jeg klarte å sette meg på den da jeg hadde den i jakkelomma.
SONY DSC
6. Da mamma spurte meg hva jeg ville bli når jeg ble stor svarte jeg uten tvil “Snekker!” Hvorfor? Fordi jeg elsket snekkerbukser og trodde man måtte bli snekker for å gå i dem

7. Jeg trodde isen som var langs sidene i fryseboksen ville smake godt, så jeg vippa meg oppi og sleika på den. Tunga satt fast og jeg fikk fryselokket i hodet. Jeg turte ikke å rope på hjelp, så jeg reiv meg løs og kom ned til mamma med ei veldig blodig tunge. Jeg fikk overbevist henne om at jeg hadde bitt meg selv.

8. Broren min viste meg en skrekkfilm hvor en person koker i hjel i dusjen (kommenter gjerne hvis dere vet hvilken film, for jeg var så liten at jeg husker ikke tittelen), og etter det trodde jeg  mamma var i fare når hun dusjet. Dere kan jo se for dere hvor lett det var for henne å dusje etter det, med et stykk hysterisk barn på utsiden av baderomsdøra.

9. Det var en periode hvor barn ble drept og kun sokkene ble lagt igjen, likevel trodde Lisa og jeg det var en god ide å ta av oss sokkene for å hoppe i vanndammene. Etter vi var ferdige tok vi føttene rett i gummistøvlene og glemte igjen sokkene. Da mødrene våre kom for å lete etter oss fant de bare to sokkepar. De ropte på oss kjempe lenge, og var veldig sinte da vi endelig kom hjem. Jeg har aldri fått så mye kjeft, eller så mye sjokoladekake da mamma roet seg ned haha.

10. Jeg var hellig overbevist at det fantes en spøkelseshund i skogen, og klarte å skremme vettet av flere i klassen.

 

 

 

30 kommentarer

30 thoughts on “10 rare ting jeg trodde da jeg var liten – Del 4

  1. Ps: Hei fine Iselin, jeg har linket bloggen din i et innlegg sammen med 5 andre jeg har anbefalt, for du fortjener å bli mer sett å få flere besøkende. Jeg kommer etterhvert til å legge innlegget ut på bildeshout i håp om at det hjelper dere med å få flere lesere! 🙂 Ønsker deg en super dag videre <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *