Scary 17

Categories Blogg

Jeg fikk utfordringen om Scary 17 av Fullstendigkaos, og den måtte jeg så klart ta 😀
Nå finnes det selvfølgelig mye grusomt og skummelt her i verden som de aller fleste er redde for, derfor velger jeg å ikke skrive ned slike svar i fare for å gjøre en morsom utfordring til et deprimerende innlegg. Jeg velger heller å plukke ut de litt rare, spennende, små-skumle og til og med morsomme svarene.


Personlig horror:
Den ekleste opplevelsen ever?: Tja, her var det ikke lett å velge. Men da velger jeg en mindre alvorlig, men fortsatt ekkel hendelse. For mange år siden hadde vi en gammel stol med noe ullstoff på. Jeg hadde aldri pleid å sitte i den stolen, men av en eller annen grunn ville jeg plutselig det. Så med pc’n på fanget tilbragte jeg mange timer hver dag i denne stolen i flere dager. En dag datt teppet som hang over stolryggen litt ned, så jeg snudde meg for å henge det opp igjen. Med grøss og gru oppdaget jeg at hele stolen var full av møll larver!! Det kravlet og krøp overalt, og da jeg hoppet opp forsvant de alle inn i stolen igjen. Stolen ble kastet ut og jeg stod i dusjen i flere timer etterpå, selv etter at varmtvannet var brukt opp stod jeg og skrubbet. Jeg hadde jo ingen på meg, men det føltes likevel ut som hele kroppen klødde og at jeg aldri kom til å bli ren igjen.

Hva skremte deg mest som liten?: Jeg var faktisk redd for det meste da jeg var liten, eller livlædd som jeg så fint kalte det. Alt fra de store forferdelige tingene vi alle frykter, til de minste små bagateller. Som feks min bisarre frykt for “Flukten fra dyreskogen”, jeg gråt og løp ut av stua bare jeg hørte kjenningsmelodien. Det viste seg å være fordi frosken nesten ble påkjørt i en episode.

Hva bekymrer deg mest akkurat nå? Egentlig veldig mye som ikke er så hyggelig, så da velger jeg en litt mindre bekymring som at jeg må finne meg enda en jobb.

Har du noen fobier – hvis ja, hva?: Jeg har nok mange, men av de litt merkelige så liker jeg absolutt ikke menneskehår i sånne klyser som ofte ligger i fellesdusjer. Det er ekkelt, og jeg sliter med å dusje når jeg ser det haha. I tillegg er jeg lite fan av sofasprekker med smuler/bøss og åpningen på dynetrekket.

Din aller skumleste venn heter..?: Hmm, det må nok bli Benjamin


 

Skummel kultur:
Artist/ band: Jeg liker mange artister/band, men jeg syns bandet til kjæresten min fortjener litt oppmerksomhet så da velger jeg Diphenylchloroarsine! Sjekk gjerne ut her

Uz-yotHZzIg
Sang: Oi, jeg klarer ikke velge bare én! Får nok bare velge den ovenfor da 😉

Bok: Da jeg var liten fikk mamma en bok i bursdagsgave som handlet om folk som opplevde å bli hjemsøkt. Jeg syns det var utrolig spennende, men dessverre husker jeg ikke hva boken heter.

Film: Jeg elsker skrekkfilmer, men dessverre syns jeg ofte ikke de er spesielt skumle. Det er vanskelig å velge en favoritt, men jeg husker Lisa og jeg snakket mye om en film som drepte deg 7 dager etter at du så den. Det var hentet fra filmen “The Ring”, og den måtte så klart sees. Den filmen var en storfavoritt blant grøss hos meg lenge etterpå, selv om jeg ble veldig skuffet over etterfølgerne i filmserien. Jeg har så mange filmer på hjertet her, så dette punktet burde jo fått et eget innlegg!

Tv-serie: American horror story! Absolutt elsker den serien.

Spill: Jeg har ikke spilt så mange skumle spill, men må nesten si “The evil within”. Skvatt et par ganger da Laura plutselig dukket opp.

 

Hva skremmer deg mest?:
Nåler eller kalorier?: Nå må jeg nesten si jeg var stolt over meg selv som faktisk synes nåler er skumlest, det skulle man ikke trodd for noen år siden <3

Flaggermus eller edderkopper?: Det må nok bli edderkopper. Taranteller går ofte fint, men jeg freaker ut av vanlige edderkopper her hjemme. En natt våknet jeg og gikk inn på badet. Barbeint fordi det var sommer ante jeg fred og ingen fare, helt til jeg satte foten ned og hørte et høyt chrunch og et splæt. Da jeg så ned var det blodsprut bortover gulvet, og under foten min satt det klistra en gedigen edderkopp! Utrolig nok klarte jeg å ikke vekke hele nabolaget med hyl, men foten har aldri blitt skrubbet så mye.

Klovner eller zombier?: Er ikke redd for noen av disse, kanskje med unntak av morderklovnene som går rundt. Men tja, hvis jeg må velge blir det kanskje zombier?

Buktalerdukker eller porselensdukker: Det må nok bli porselensdukker. Vi har mange av de her hjemme, jeg elsker creepy porselensdukker! For noen år siden hadde vi også en gammel dukkevogn som stod i 2. etasje. En kveld jeg var på badet åpnet jeg døren og så plutselig at dukkevognen hadde trillet ut fra hjørnet den stod i, kjørt rundt peisen og var på vei til å trille ned trappa. Den stoppet akkurat rett før den holdt på å trille utfor. Jeg fant aldri noen naturlig forklaring på hvordan det skjedde. Vinduene var lukket igjen, og kattene var i 1. etasje. Dessuten skal det godt gjøres at noe av det hadde fått vognen til å svinge rundt sånn som den måtte ha gjort for å komme dit.

Tannleger eller regjeringen?: Jeg har alltid vært redd for tannlegen, men etter jeg fant en veldig grei tannlege så har ting gått mye bedre. Kan absolutt anbefale tannlegen på Gulskogen Senter for dere som bor i nærheten og har tannlegeskrekk! Men svaret må rett og slett bli regjeringer, de kan virkelig gjøre mye skummelt…

Høye eller mørke steder?: Mørke steder er creepy, men høyder er vel farligst

 

~Tørr dere ta utfordringen?

26 kommentarer

26 thoughts on “Scary 17

  1. Veldig kult at du tok denne utfordringen! ^^ Haha, er nesten litt slemt å skrive dette her kanskje, men jeg trakk bittelitt (ikke mye) på smilebåndet når jeg først leste om den stolen. Men når det igjen er sagt, hadde jeg nok mulig blitt litt freaked out selv også om det hadde skjedd meg.
    Hmm, interessant det med Flukten fra dyreskogen. Jeg personlig kan ikke huske å ha vært plaget av den serien på noe vis, mener heller å huske at det var en serie jeg fulgte en del med på, likte og syntes var spennende. Men noe sier meg at min bror ikke helt følte det på samme måten i begynnelsen av hans første leveår, men i stede syntes at nesten ALT ved den serien var noe traumatisk.
    Og når det kommer til det med fobier: Jeg er heller ikke noe fan av menneskehår som ligger i dusj og vask. Egentlig ikke så glad i å finne andres ord noen steder, men kanskje særlig er det litt ekkelt diverse steder på badet. Og off corse: Skulle jeg finne noe på kjøkkenet, som f.eks i kjøleskapet ville det kanskje vært enda verre. Men akkurat det har jeg HELDIGVIS “til gode” enda. Og negler og sånt.. Eller, negler er nesten bare ekkelt uansett forøvrig. Sliter med å finne noe unntak akkurat når det kommer til særlig fuckings tånegler..
    Og så har jeg lyst til å kommentere spilldelen litt: Gjett hva jeg skal gjøre så fort jeg er ferdig med denne kommentaren her da! ^^ Da skal jeg spille The Evil Within 2. Elsket det første spillet, tror jeg har spilt gjennom det to og en halv ganger. Og i tillegg har jeg sett flere hele lets play-serier på Youtube fra diverse folk jeg liker eller likte å følge med på en gang i tiden. Så ganske hyped på toern nå! ^^
    Hmm, ja da tror jeg at jeg straks skal slå av pcen forså å begynne å spille, men EN ting til først sånn apropos det med edderkopper: Jeg hadde (forhåpentligvis) en drøm for 2-3 dager siden. Drømte at jeg lå litt sånn halvvåken i senga mi da jeg plutselig oppdaget en halvstor, fremmed edderkopp som var på vei opp den ene arma mi som jeg da hadde liggende mot den samme veggen som hodet mitt peker mot når jeg ligger og sover. Eller bedre forklart, over puta.
    Nå KAN det jo hende at det faktisk ikke var noe drøm, men at det faktisk skjedde og at jeg bare hadde sovnet igjen en stund etterpå også videre, men jeg tror ikke det. Mest fordi den edderkoppen minnet litt om en sort enke i utseendet, bare litt 2-3 ganger større. Og jeg tror ikke at selv jeg bare hadde sovnet igjen om det faktisk var et faktisk tilfelle xD Og jeg kan nok også utelukke at jeg hadde besvimt, for jeg har alt for lite edderkopp-skrekk når alt kommer til alt. (Finnes et par bilder på Facebook som bekrefter akkurat det)

  2. FY FAEN, så ekkelt med den der stolen!!! Ble helt uvel her jeg sitter, for jeg kan se for meg de ekle krypene….! Larver er noe av det ekleste jeg vet :-(((
    Tror forresten jeg lager et innlegg med mine egne svar, for det her var jo litt gøy 🙂

  3. Aylar Von Kuklinski: Det var en veldig morsom utfordring 🙂 Hehe til tross for litt småtraumer og noen mareritt så kan jeg jo trekke på smilebåndet i dag selv også, det gikk nok ikke like bra for larvene men xD

    Husker faktisk ikke så mye av den serien selv lenger,men jeg fulgte mer med etter hvert som jeg ble eldre. Ja den var kanskje litt småskummel for de minste? Husker i hvert fall jeg ble kjempe redd for at det skulle skje noe med dyrene hehe.

    Ååå grøss ja tånegler kan være skikkelig freaky haha. Det plager meg generelt ikke på folks fingre eller tær, med mindre det er noe ala hu dama fra Drag me to hell 😛

    Ooo gleder meg til å prøve den 😀 Skvatt skikkelig et par ganger når Laura plutselig dukka opp haha 😛 Ellers skvatt jeg faktisk noen ganger under Dead Space også. Utenom det går det mye i Mario her i gården for å være ærlig 😛 Og andre 90talls spill. Må nok utforske skrekk på spillfronten litt mer 😀

    Fysj ja får håpe det var en drøm! Frykt for edderkopper er vel litt innebygd fra naturens side, det finnes jo mange dødelige selv om de ikke er så farlige akkurat her.

  4. For en morsom utfordring 😀 huff, så fælt det med stolen. Ursj! Forstår godt at du dusjet og skrubbet deg i en evighet etterpå! Håper du kommer til å finne deg en ny jobb da, ikke gøy når man må finne seg enda en jobb, ønsker deg masse lykke til med det <3

  5. Haha burde stjele dette innlegget :p selv om det ikke er helt min musikk stil må jeg si at jeg syntes Diphenylchloroarsine spiller bra da!

  6. Du skriver kjempebra. Jeg både flirte og vridde meg. Den stolen hadde jeg ikke gitt meg før den var skikkelig brent. Jeg har noia for porselensdukker og hadde nok ikke fått sove hvis jeg hadde noen hjemme.

  7. heheheheh, dette innlegget var dritkult!!! elsker jo sånn “skumle” ting jeg da, så dette fanget veldig interessen! hihi! jeg også digger American Horror Story! 😀 <3

  8. Charlene N. Nedrum: Hihi samme her 😀 Ååh ja er ikke den bare kjempe bra?? 😀 Det har kommet noen nye episoder nå, men jeg binge-watcher alltid så må nesten vente til alt er ute. Ser ofte 1 sesong per dag, har ikke tålmodighet til å vente 1 uke mellom hver episode hehe.

  9. Charlene N. Nedrum: Hehe ja 😛 Syns det er lettere å vente litt lenger når jeg ikke har sett noen episoder, hadde vært verre å måtte vente 1 uke mellom hver gang 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *