10 ting jeg vil gjøre i mars

Categories Blogg

1. Dra til Oslo. Jeg har en timeavtale hos en spesialist i Oslo denne måneden, og jeg er veldig spent på om jeg kan få hjelp der. Etter det har jeg også time hos fastlegen min, så dette blir vel en av de viktigste tingene jeg MÅ fullføre denne måneden.


2. Bokliste. Jeg har tidligere laget en alfabetisert liste over alle filmene jeg eier, og nå vil jeg gjøre det samme med alle bøkene mine. I tillegg har jeg nok litt for mange, så jeg burde nok få gitt bort noen av dem…


3. Kutte ned på medisiner. Dette skulle jeg gjort forrige måned, men det passet liksom aldri. Som regel blir jeg litt dårligere når jeg trapper ned, og da er trenger jeg noen dager på å komme meg igjen. Jeg får planlegge litt nøyere denne gangen, så kanskje jeg klarer å gjennomføre. Failing to plan is planning to fail 😉


4. Gå gjennom innkjøp og se hvor jeg kan spare mer. Jeg har vært flinkere med forbruket mitt dette året, men jeg håper på å kunne bli enda litt flinkere. Derfor skal jeg gå gjennom utgifter, kvitteringer osv for å se om det er noe jeg kan spare inn på.


5. Prøve en ny oppskrift. Nå er det en stund siden jeg har prøvet noe nytt på kjøkkenet, og ettersom det ikke er så mye å gjøre ute om dagen så kan jeg jo like greit prøve å finne på noe koselig innendørs.

6. Besøke grava på bursdagen til pappa. Pappa har bursdag i mars, så den dagen vil jeg ta en tur på grava <3


7. Kjøpe bursdagsgave til nevøen min. En av nevøene mine har bursdag denne måneden, så da blir det litt gavekjøping. Jeg syns det er koselig å kjøpe gaver, men det er ikke alltid så lett å vite hva man skal kjøpe.


8. Få byttet det knuste glasset. Jeg fikk noen kjempe fine glass i bursdagsgave av Benjamin i fjor, og for flere måneder siden klarte jeg å knuse det ene mens jeg tørket det. Heldigvis er det sånn at man kan ta med seg glasset til butikken og få et nytt, men tror dere jeg har gjort det da? 😉 Så i mars vil jeg få tatt med meg glasset tilbake til butikken og ordnet et nytt et.


9. Feire påsken. Da jeg sjekket kalenderen så jeg plutselig at det er påske denne måneden! Det er ikke ofte den er så tidlig tror jeg? Men jeg klager ikke, for da har jeg jo en unnskyldning til å fylle opp påskeegget med sukkerfritt godteri og kose meg litt ekstra.


10. Gjøre en god gjerning. Just because <3

 

~Har dere noen planer for mars?

60 kommentarer

60 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i mars

  1. mange viktige gjøremål for mars måned her 🙂
    Det er godt å ha litt planer, for da kan det bli til at man rett og slett gjør det også 🙂
    Jeg har ikke så mange mål for tiden fremover. Men skal på et kurs i mai og vet jeg skal på en tur med koret mitt og vi skal ha konsert til høsten, så ett mål er at jeg BØR kunne alle sangene utenat 🙂
    Ønsker deg en god dag – og fine dager fremover 🙂 Kanskje det er litt vår hos deg?

  2. For en fin liste! 🙂 I mars skal jeg gå minst én tur i uka, lese minst fire bøker, være litt mer aktiv på bloggen, dra til Berlin og få til en tur på hytta til foreldrene mine.

  3. Så fine planer! Men… for mange bøker?! Er det noe som heter det? =) Men det var en fin tanke om å gi bort noen bøker. Det er noe jeg kunne ønske var vanligere.

  4. Etdiktomdagen: Tusen takk 🙂 Ja det er kjekt å planlegge, da er det hvert fall litt større sjans for at noe av det skjer hehe. Det høres jo spennende ut! Tusen takk for det, og det samme til deg! 🙂 Nja, er nok en liten stund til våren her enda tror jeg, men er lov å håpe 😀

  5. Jenta På Broen: Tusen takk! Hehe nei egentlig ikke 😉 Men dessverre har jeg ikke så stor plass, bokhylla er fylt opp for lenge siden og det sniker seg stadig inn esker og poser med flere bøker som jeg ikke har noe sted å gjøre av hehe.

  6. Fine mål for måneden 🙂 Kan nesten ikke tro at det snart er påske- allerede! Bra det knuste glasset kan byttes 🙂 Lykke til hos spesialisten i Oslo <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *