10 ting jeg vil gjøre i juli

Categories Blogg

1. Dra på stranda. Jeg fikk ikke gjort det i juni, og det er jo liksom ikke sommer uten en tur på stranda.
2. Øve meg på portretter. Dette var enda et punkt jeg ikke fikk begynt med forrige måned, så da prøver jeg igjen.
3. Grille. Forbudet var ikke opphevet, så dette fikk jeg heller ikke gjort i juni. Forbudet er ikke opphevet enda så vidt jeg vet, men dersom det blir det så skal jeg prøve å få til en grillkveld.
4. Kjøpe bursdagsgave til min kjære mamma. Mamma har bursdag i juli, så det blir litt forberedelser før dagen.
5. Juice grønnsaker. Det er på tide med en liten detox igjen, eller kanskje en exorcist? La oss begynne med grønnsakene først og se hvordan det går…
6. Organisere bøkene mine. Jeg har altfor mange bøker, eller mer korrekt sagt så har jeg for liten plass til dem. Derfor skal jeg skrive ned en liste over alle jeg har, fjerne duplikater (er det bare jeg som kjøper samme boka flere ganger fordi jeg har glemt at jeg allerede har den blant alle de andre?) og sortere etter de jeg husker og de jeg skal lese på nytt. Organiseringen skal jeg få til denne måneden, men leseprosjektet tar nok mye lengre tid. Ettersom jeg må kvitte meg med noen så er det greit å lese en del på nytt, slik at jeg vet hvilke jeg kan kvitte meg med.
7. Fornye bibliotekkortet mitt. Jeg har et bibliotekkort jeg fikk da jeg gikk på barneskolen, kanskje det er på tide å fornye? For jeg har jo ikke nok å lese på fra før av 😉
8. Prøve en ny oppskrift. Det er på tide å være litt kreativ på kjøkkenet igjen.
9. Bake bløtkake og dele oppskriften på bloggen. Mamma har som sagt bursdag, og i den anledning skal jeg bake litt. Bløtkaken jeg pleier å lage er sukkerfri og glutenfri, og smaker kjempe godt. Jeg gleder meg allerede!
10. Gjøre noe snilt for andre. Viktig! <3

 

52 kommentarer

52 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i juli

  1. Hoppas att din juli månad bjuder på de inspirerande inslagen som du skriver om. 🙂
    (Sent) Svar: Tack för din kommentar!
    Kram

  2. Å så spennende at du skal organisere bøkene dine, mine står i alfabetisk rekkefølge. Også har jeg skrevet de i Notater på telefonen min, så jeg ser hva jeg har og ikke har hele tiden! 😀

  3. Fine punkter dette:-) Jeg kjenner meg godt igjen på problemet med å kjøpe samme bok flere ganger, dessverre. Opplever stadig at det er noe kjent med boken jeg leser og finner en duplikat i hylla :-/
    Ha en flott juli 🙂

  4. Viktig med mål 🙂 Jeg håper du får lagt ut oppskriften på sukker og glutenfri kake 🙂 Bare fordi jeg gjerne skulle hatt en god en selv 😉

  5. Så fine mål! 🙂 Jeg også har på et punkt hatt flere av samme bok xD Gjerne kjøpt den selv, men glemt at jeg hadde den på ønskelista til en bursdag og fått den da også, og vipps sitter man med 2-3 stk av flere bøker 😛 Ooops! Men sånn er det ^^,

  6. Personlig Utvikling: Hehe ja det er sant 😛 Jeg pleier å kjøpe mine brukt så heldigvis er det ikke store summene, men det er jo fortsatt bortkastet 😛

  7. Therese Bråthen: Såpass ja, så flink du er! 😀 Har laget en slik liste jeg også, og den er i alfabetisk rekkefølge slik at det blir enklere å sjekke 🙂 Gjorde det samme med filmene mine for noen år siden, utrolig kjekt system 🙂

  8. Laila MA: Ja det er veldig fort gjort! Heldigvis kjøper jeg de fleste bøkene mine brukt så det er ikke store summene jeg taper, men det er fortsatt kjedelig hehe 😛

  9. Masse fine ting å gjøre på din liste, og noen av de vil jeg også prioritere utover i juli og august. Starter ferie etter den 20. juli jeg. Jeg har heller ikke badet enda. Videre så vil jeg grille mer (her snakker jeg om grillen på terrassen hjemme, det er lov). Jeg spiser grønnsaker hver dag jeg, så trenger ingen ekstra coctail av det. Som deg ønsker jeg å ta flere foto med modeller, men det blir nok mest landskap framover fordi vi skal dra litt nordover på Helgelandskysten i ferien. Så vil jeg prioritere å lese bøker i ferien. Ingen bursdager i familien her, så tror det blir lite baking da. Men det siste punktet er viktig og bør prioriteres hver dag og alle måneder. Ha en fin kveld videre! Klem <3

  10. Morsomt at ett av høydepuniktene dine er å organisere bøker for det er det jeg gjør nå for tiden. Har fått hengt opp enda noen hyller istedet for å ha bøker liggende i bunker på gulvet for det er ikke særlig bra. Av og til har man ikke nok hyller, men prøver å gjøre plass til alle bøkene. =)

  11. Låter som bra saker som du skulle kunna tänka dig göra under juli månaden! Synd bara att de inte har upphört med grillningsförbudet.. Hoppas det lyfts snart! 🙂

  12. toveview: Ferie er absolutt nødvendig om sommeren, håper din blir fin! Ja bading og grilling gir fine sommerminner, vi får prøve å få det til. Jeg spiser også grønnsaker hver dag, men føler for å fylle på litt ekstra. Også er det jo bedre opptak med ferskpresset juice, så jeg prøver å få det til innimellom. Det blir jo ganske slitsomt å opprettholde i lengden, så blir mer som en slags kur jeg tar når jeg føler for det 🙂 Det høres ut som veldig fine planer for sommeren da, håper du får til alt 🙂 Ha en fin kveld videre du også! <3

  13. Ina: Så morsomt at det ikke bare var jeg som fikk den ideen 🙂 Ja det er sant, mye bedre med hyller! Her står det flere bæreposer fulle for tiden, og jeg har ikke plass til flere hyller hehe. Så da må jeg dessverre kvitte meg med noe, det blir ikke så lett 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *