10 ting jeg vil gjøre i september

Categories Blogg

1. Blogge igjen. Jeg har ikke orket å blogge på en stund, men selv om ting ikke har blitt bedre så skal jeg prøve å få det til likevel. Det gir meg jo vanligvis mye glede <3

 

2. Ta bilder av høstens farger. Høsten er rett rundt hjørnet, og med den kommer alle de vakre fargene. Det gir ny inspirasjon for bilder, så jeg skal prøve å få tatt meg en tur ut med kameraet. 

 

3. Ha et mindre forbruk. Jeg har en dårlig økonomi for tiden, og har egentlig brukt for mye penger. De siste månedene har jeg gått i minus, og det burde jeg ikke fortsette med. Så et mål for måneden blir derfor å redusere forbruket mitt.

 

4. Organisere fryser, kjøleskap og kjøkkenskap. Det er kjekt å organisere litt på kjøkkenet med jevne mellomrom, slik at jeg vet hva jeg har og ikke har. Det reduserer også matsvinnet og hjelper meg med å ikke kjøpe inn mer enn hva jeg trenger. 

 

5. Bake eplekake. Høsten er tiden for epler, og hva passer vel bedre enn å lage en saftig eplekake? Dersom det blir vellykket kommer oppskriften på bloggen. Jeg har allerede en oppskrift på sukkerfri og glutenfri eplekake laget med en kakemix på bloggen HER dersom noen er interessert i en rask og enkel løsning. 

6. Øve på keyboardet. Jeg fikk låne et keyboard av Benjamin, og lærte meg en sang via youtube. Etter det har keyboardet stått og støvet ned, så denne måneden skal jeg ta det frem og øve litt igjen. 

 

7. Feire høsttakkefest. Vi har aldri feiret høsttakkefest før, men jeg syns det virker som en veldig fin og koselig tradisjon. Jeg har ikke noe forhold til feiringen utenom den amerikanske (thanksgiving) som blir vist i filmer og tv-serier, så jeg vet ikke hvordan den norske egentlig skal feires. Er det noen av dere som feirer høsttakkefest og har noen tips til meg?

 

8. Nå 19.5k følgere på instagram. Dette er ikke et viktig punkt, men det gir meg i hvert fall inspirasjon og motivasjon når det gjelder fotografering. Målet var å nå 20k innen året var omme, og det begynner å nærme seg. Derfor vil jeg prøve å nå 19.5k denne måneden, slik at jeg har større sjanse for å klare nyttårsforsettet mitt.

 

9. Oppdatere bullet journalen. Jeg har ikke skrevet i bullet journalen min på lenge, det er ikke så lett å skrive når man har det vanskelig synes jeg. Men jeg lovte jo meg selv å bli mer organisert og å bruke bullet journalen, så derfor skal jeg prøve å få oppdatert den så godt jeg kan. 

 

10. Gå gjennom nyttårsforsettene. Vi nærmer oss tredje kvartal av året, og da er det på tide å gå gjennom nyttårsforsettene slik at jeg kan se hvordan jeg ligger an.

 

~Har du noen mål for september?

32 kommentarer

32 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i september

  1. Enig. Blogging er fint på alle måter, spesielt hvis det gir oss glede <3 Blir gøy å se hva du legger ut de neste dagene 😀
    Gleder meg også til å ta bilder av høstens farger! Og ikke minst til å se dine bilder , elsker den fine bokeh effekten du har på bildene dine, har sagt det før, men sier det igjen! Shitt, godt jobba å få så mange følgere på instagram.. Hvordan har du fått til det?
    Sprøtt at vi har kommet så langt i året allerede.... Det er lurt å gå igjennom slikt 🙂 hvis man har satt seg opp en liste med nyttårsforsetter. Åh, eplekake <3 du må legge ut oppskriften, sånn at jeg også kan prøve å teste det ut 🙂 hehe! Håper du får en god helg <3

  2. Hyggelig når du har innlegg på bloggen 🙂 Flott bilde og fine septembersysler…Ja nå blir det gøy å ta bilder i naturen fremover :)) God helg videre <3

  3. lisebrevik: Ja, det er sant <3 Tusen takk for det, så utrolig hyggelig sagt 😀 <3
    Det har hjulpet å være aktiv der inne, poste bilder, like andres bilder, kommentere osv 🙂
    Ja tiden har gått utrolig fort! :O Skal legge ut oppskriften dersom kaka blir god 😀 Tusen takk, håper du hadde en fin helg også <3

  4. Hei, fint at du blogger igjen. Liker høsten godt, både været og fargene. Morsomt at du også holder på med bullet jornual. Det var noe jeg begynte med i august. Har ikke mye å oppdatere, men det er en måte å hjelpe det å føle på å være litt produktiv. Når man er hjemme er det ikke så mye å oppdatere, men det hjelper med å skille dagene litt fra hverandre. =)

  5. Ina: Tusen takk for det 🙂 Ja bullet journal er veldig morsomt, men det har falt litt ut for meg i det siste hehe. Det ble liksom til en ting jeg måtte gjøre i stedet for noe jeg hadde lyst til, så nå skal jeg oppdatere den så godt jeg kan og heller begynne oktober med en ny innstilling og et litt annet oppsett så jeg ikke trenger å skrive hver dag 🙂 Det er ikke alltid det er så mye å oppdatere om nei, men ja som du sier så hjelper det å skille ting litt fra hverandre og ikke minst på produktiviteten også 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *