Juli 2021 – oppsummering

Categories Blogg

Mål for måneden
1.  Feire 10-årsjubileum som vegetarianer.
2. Finne ut hvilke steg jeg kan ta for å komme nærmere en vegansk livsstil.
3. Være flinkere til å drikke vann.
4. Få alle oppgavene i norskkurset på DuoLingo til level 1.
5. Nå 37k følgere på Instagram.
6. Fortsette å se flere dokumentarer.
7. Feire bursdagen til mamma.
8. Lage masse nice cream.
9. Gjøre noe snilt for andre.
10. Gå en tur langs stranda.

 

 

 

 

Filmer sett

 

Dominion er en dokumentar som eksponerer hemmeligheter som foregår i industrielt landbruk ved hjelp av droner og skjult kamera. Dokumentaren stiller spørsmål om det er moralsk riktig av mennesker å ha et slikt herredømme over andre arter. 
Utgitt:
2018
Sjanger: Dokumentar
Regissør: Chris Delforce
Lengde: 120 min
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐⭐
Vurdering: En forferdelig trist men også viktig dokumentar, som ved hjelp av skjult kamera avslører de faktiske forholdene dyrene lever i. Den tar for seg mange former for dyrehold, også blant dyr som lever i frihet men som fanges og drepes av mennesker for profitt.

 

 

Jeg har dessverre ikke fått sett flere filmer eller dokumentarer denne måneden da vi har problemer med internett her. Jeg begynte på Earthlings, men rakk ikke å se hele.

2 kommentarer

2 thoughts on “Juli 2021 – oppsummering

  1. Har sett Earthlings for en del år siden og det er helt for jævlig og vet ikke om jeg makter å se dokumentaren du nevner i dette innlegget, for det er altfor trist å se dyr som blir behandlet dårlig av mennesker som ikke burde være i nærheten av dyr. :/
    Fin oppsummering. =)

    1. Ja helt enig! Jeg fikk ikke sett hele Earthlings, men det jeg så var forferdelig. Dominion er litt samme type dokumentar, bare filmet med nyere og bedre kameraer, så denne var også veldig vond. Absolutt, enkelte mennesker burde ikke få være i nærheten av dyr. I tillegg er ikke den lovlige og vanlige praksisen særlig dyrevennlig heller dessverre 🙁 Har sett mange slike dokumentarer den siste tiden, så nå må jeg nok snart se noe annet igjen for å samle meg litt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *