Image and video hosting by TinyPic IselinRenee - hits

Siste dagen i juli


Pepper

SONY DSC

Hils p nabopusen Pepper! Er han ikke st? Av en eller annen grunn kommer det alltid masse katter til hagen vr, og det har jeg s klart ikke noe imot.

 

~Er det flere her som er glad i katter?


Vegansk og sukkerfri sjokoladeis


Dette er en oppskrift jeg nylig har satt sammen som jeg absolutt elsker! Bildet yter den virkelig ikke rettferdighet, anbefaler alle prve denne herligheten her.
 

2 kologiske frosne bananer
4 ts fullfett kokosmelk (den stive delen)
2 ts sukrinmelis
2 drper steviadrper med vaniljesmak (eventuelt vaniljepulver og litt mer sukrinmelis)
4 ts r kakaopulver
R kakaonibs som pynt


Frys bananer og la fullfett kokosmelk st i kjleskapet noen timer til den skiller seg, har du dette liggende klart s er det bare begynne p selve oppskriften. Putt alle ingrediensene utenom kakaonibs i en kjkkenmaskin og kjr det til nsket konsistens. Vil du ha hard is trenger ikke maskinen kjre lenge, og nsker du softis lignende konsistens kjrer du den litt lenger. Pynt med kakaonibs p toppen og nyt! Rr gjerne ogs litt kakaonibs inn i selve isen, det smaker fantastisk.

Dette er en oppskrift med masse sunne nringsstoffer, kan absolutt nytes med god samvittighet da den gjr mye godt for kroppen.

 

R kakao: Ubehandlet og r kakao stappet med nringsstoffer. I annen sjokolade er kakaoen ofte varmebehandlet, og da forsvinner mange av de gode nringsstoffene. Velg derfor r kakao for f mest helsegevinster. Visste du at r kakao er en av naturens rikeste kilde til antioksidanter? I tillegg inneholder den mye magnesium og jern som kan hjelpe p muskulatur og energi. Den inneholder ogs aminosyren tryptofan som ker avspenning og forbedrer svn, og PEA som er et adrenalinlignende stoff som skapes i hjernen og frigjres nr vi blir forelsket (ikke rart jeg er forelsket i sjokolade da hihi). Epikatekin finnes ogs i kakao og er med p regulere blodrenes evne til trekke seg sammen og utvide seg, det virker p reguleringen av blodrer og blodtrykk og kan ha en kolesterolsenkende effekt.

Kokosfett: Lett fordyelig for kroppen, og skal vre stimulerende for fettforbrenning! Det har ogs vist ha god effekt p skjoldbruskkjertelen som blant annet styrer stoffskiftet vrt. Innholdet av laurinsyre er styrkende for immunforsvaret og kan virke betennelsesdempende. Gir energi som varer og en god metthetsflelse.

Banan: Inneholder kalium, vitamin b6, a-vitamin, fosfor, magnesium, selen, sink og fiber. Den gir rask energi og er perfekt mat bde fr og etter trening, har en stabiliserende virkning p fordyelsen og kan vre med p senke blodtrykket. I tillegg inneholder den aminosyren tryptofan som er viktig for hjernens produksjon av serotonin (lykkeflelse) og ker avslapning og bedre svn.

 

S her er det ingen grunner til ikke nyte en god is p en varm sommerdag!

 

~Fortell meg gjerne hva dere syns om oppskriften hvis dere prver den

 

 


#sukkerfri
 

Katter som modeller


Denne fine pusen satt modell for meg

Og da var det fort flere som ville ha litt oppmerksomhet fra kameraet

Det fornrmet pus p det dypeste

Hvis blikk kunne drepe...

 

1. juli