Hvordan få flere følgere på instagram #1

Categories Instagram

Ikke ha en privat konto
Dette punktet er kanskje veldig simpelt, men det er ofte lett å glemme. Dersom man ønsker flere aktive følgere er det viktig å gjøre profilen åpen for alle, ellers får man automatisk færre følgere og likes.

Lik og kommenter hos andre med samme tema som deg
Mange har et tema på instagram, feks mote, sminke, trening, kosthold, fotografi osv. Har du en konto som handler om sminke, så søk på relevante hashtags for å finne kontoer med samme interesse. Da er det større sannsynlighet for at de vil like og følge tilbake.

Bruk relevante hashtags
Hashtags gir flere likes, prøv å finne noen som passer temaet til bildet ditt. På den måten kan andre finne deg når de søker på disse hashtagsene. Det å velge riktige hashtags er avgjørende for hvor mange som vil se bildet ditt. Velger du en hashtag med flere millioner andre bilder er sannsynligheten stor for at bildet ditt vil forsvinne i mengden. 

Gi tilbake det du får
Hvis noen liker bildene dine, kommenterer eller følger deg så gjør dette gjerne tilbake. Slik kan man få faste og aktive følgere. Men ikke følg og fjern dem med engang de følger tilbake, det gir følgere på kort sikt men gir ikke et positivt inntrykk av deg og kontoen din.

Post strategisk
Det å vite hva man skal poste og når har mye å si for antall likes per bilde og også antall nye følgere per post. Tidspunktet har mye å si, det er ikke sikkert du får like mye respons dersom du poster midt på natta i forhold til ettermiddagen. Et eksakt tidspunkt kan jeg ikke gi, det kommer an på når dine følgere er mest aktive. Følg gjerne litt med på når du får flere likes, se om det er noen likheter med tidspunkt eller type post. Ønsker du mer aktivitet fra følgerne dine kan du også poste spørsmål under bildet ditt som folk kan svare på.

Følg meg gjerne på Instagram HER

 

~Vil dere ha flere slike innlegg?

 

29 kommentarer

29 thoughts on “Hvordan få flere følgere på instagram #1

  1. Bra tips , jeg er ikke opptatt av mange følgere..men liker å beholde de faste jeg har.. syns du har flotte bilder på instagram og blogg :)) Inspirasjonsinnlegg med tips er alltid fint <3

  2. veldig bra tips! Jeg føler jeg må ha privat bruker for det er så mange som jeg ikke har lyst til å gi tilgang til min profil, men jeg klarer meg med de følgerne jeg har så 😀

  3. Flotte og gode tips dette her! ^^
    Hehe, nå kom jeg forresten på noe.. Mens jeg satt på do i går oppdaget jeg at lillesøstra mi har litt flere følgere enn jeg har, enn så lenge. Det likte ikke egoet mitt så veldig xD
    Og yes, ja takk til flere slike tips-innlegg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *