10 ting jeg vil gjøre i mai

Categories Blogg

1. Fylle 30. Jeg har bursdag i mai, men det blir nok ikke noe feiring i år heller. Jeg må nesten innrømme at det er litt vanskelig å fylle 30. Ikke fordi jeg er utakknemlig eller noe, hvert år man får er en gave! Men fordi jeg har vært syk siden tidlig tenårene, og føler jeg har gått glipp av så mye og henger så langt bak alle andre på min alder.
2. Feire 17. mai. Det blir en annerledes 17. mai for mange i år, og jeg håper dere alle får en fin dag selv om den ikke blir som vanlig. Jeg klarer sjelden å gå ut på 17. mai uansett, så feiringen min blir nok i hagen som vanlig. Men i år vil jeg prøve å få til å grille, og kanskje sette i stand en litt ekstra god frokost.
3. Nå 29k følgere på Instagram. Et mål fra forrige måned som jeg ikke nådde.
4. Farge etterveksten. Etter en allergisk reaksjon på en frisørsjampo har jeg ikke turt å farge håret på en stund, men nå er jeg veldig lei den mørke fargen. Jeg har ikke reagert på hårfargen noen gang, men jeg er usikker på hvordan hår + hodebunn takler farging etter den allergiske reaksjonen. Jeg vil veldig gjerne få farget det, men samtidig er jeg litt redd for at jeg blir skallet i stedet for blond hehe.
5. Nå checkpoint 5 på DuoLingo. Spansken har gått sakte men sikkert fremover, og denne måneden vil jeg prøve å komme til checkpoint 5.
6. Nå 40 leste bøker hittil i år. Målet om å lese 100 bøker i år går sakte fremover, og i mai vil jeg prøve å nå 40 leste bøker. I det siste har konsentrasjonen vært litt dårlig, og jeg glemmer setningene så fort jeg har lest dem.
7. Være mer ute i hagen. Det har vært fint vær i det siste, så jeg skal prøve å tilbringe litt mer tid utendørs.
8. Fokusere mer på yogaen. Jeg har vært litt slapp på dette området, så det er på tide å stramme inn litt og ta yogaen mer seriøst igjen.
9. Oppdatere bullet journalen. Dette har jeg utsatt hele tiden, inspirasjonen forsvant mye da jeg måtte levere tilbake printeren min og ikke kan printe ut bilder lenger.
10. Gjøre noen endringer i de månedlige oppsummeringene på bloggen. Jeg føler at de månedlige oppsummeringene på bloggen kanskje blir litt for lange? Er usikker på om noen leser alt, så tenkte kanskje å finne en måte å korte det litt ned på slik at det blir mer oversiktlig. Hva synes dere?

18 kommentarer

18 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i mai

  1. Jeg er litt eldre enn deg og har det litt på samme måte. Jeg føler også at andre ligger litt foran meg med det ene og det andre, mens jeg ligger litt etter med diverse. Har mistet mange år på grunn av sykdom her også. Så vet godt hvordan det føles. :/

    Håper lesekonsentrasjonen kommer tilbake snart og synes månedens oppsummeringer er bra nok som de er. Synes de er spennende å lese. =)

  2. Jeg har helt angst for å fylle 30 i år selv på grunn av mye psykiske lidelser, angst og depresjoner som mange av årene mine er blitt borte i, men vi må prøve og tenke at vi har flere år på oss til og ta igjen noe, gjøre det beste ut av det. Vi er jo fortsatt unge!
    Beundrer deg over som er så flink til å lese bøker! 40 bøker er sykt mange 😀 Her du får disse målene i boks, ønsker deg fortsatt en fin måned <3

    1. Uff, det er så trist når det blir sånn 🙁 Ja det er sant, det er mye som enda ikke er for sent å gjøre så vi får prøve å holde oss positive <3 Tusen takk for det, og det samme til deg! <3

  3. Så himla bra mål!! Och jisses så många böcker du har läst haha, en riktig bokmal! Men de är så mysigt och läsa, tyvärr hittar jag inte ro till dig längre, har alltid massa annat att göra men lyssnar nu istället på ljudböcker och de är så mys! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *