Astma

Categories Blogg


I går var jeg nede hos legen for å se om prøvene som ble tatt kunne gi meg noen svar på hvorfor jeg har vært så forferdelig sliten. Blodprøvene var ganske greie, kun noen få mangler, men pusteprøvene var derimot ikke så bra. De mente det måtte skyldes en misforståelse, at jeg hadde utført dem feil på noen måte. Med hjelp utførte jeg nye, men resultatene var fortsatt ikke bedre. Det viste seg at lungealderen min lå på sjokkerende 70 år. Etter å ha inhalert medisiner tok jeg prøvene igjen, og da klarte jeg å komme meg ned på 56 år. Konklusjonen var derfor at jeg har astma, og at jeg må gå på medisiner fast slik at jeg får puste ordentlig. Det var ganske rart å få denne beskjeden, men samtidig så begynner jeg å se et lite lys i enden av tunnelen. Jeg vil tro at dette kan være hvorfor jeg fullstendig mangler energi.

 

~Er det noen andre her som har astma? Sliter dere med dårlig energi?

 

#astma #foto #blogg #hverdag

23 kommentarer

23 thoughts on “Astma

  1. Ja, jeg har! Sliter en del med det ja. Merker det spesielt nå som jeg ikke får bruke de daglig medisinene som skal minske plagene siden jeg allergisk mot den. Itillegg er jo det pollen ute som gjør astmatikere trøttte.
    Men da jeg tidligere gikk på de daglige medisinene var det mye bedre! Kanskje disse hjelper for deg også

  2. Jupp jeg har astma..sliter md tung pust selv og har våre mye sliten ovs..har starta md turbuhaler og tar ventoline før jeg trena..må si at itte jeg starta md dt har jeg merks stor forandring i pusten og turer og sånne ting 🙂

  3. Har heldigvis ikke astma, men har en gang opplevd astma anfall og lungebetennelse på en gang og det var ikke noe særlig, måtte ha hjelp til og puste siden jeg ikke fikk nok luft i lungene. 🙂

  4. Jeg har heldigvis ikke det, men kjenner mange som har det. Er veldig bra de har funnet ut hva det er, så håper jeg det blir bedre nå og at du får mer energi 🙂

  5. Jeg har det. Er 24, å lå nettopp en uke på sykehus etter ett anfall, det kraftigeste og alvorligste di hadde sett på lungeposten på sykehuset (kr.sand) visstnok. Når jeg etter to dager endelig kunne greie å ta en blåsetest, altså blitt “mye” bedre, så hadde jeg lungekapasitet på 26% :O Det var ikke en fin uke. Nå er den heldigvis på 100% igjen, å jeg går på medisiner fast. Merker mye til det, å er helt utmattet.

  6. Åh håper du får energien tilbake snart! Ja jeg har selv slitt med astma før i tiden, men heldigvis var det barne astma som da vokste av meg da jeg fylte 11-12 år! Så ja vet hvordan det er 🙁

  7. Så greit å finne ut av hva som var årsaken da. 🙂 Jeg har ikke astma selv, men har ME. Så pollenallergi på toppen, ingen energi å skryte av da:P

  8. Jeg skjønner godt at det er en merkelig beskjed å få. Men i det minste er det bra å finne ut av hva som kan være forårsaking til energimangelen!

  9. Har ikke astma selv, men det må være en kjip beskjed å få kan jeg tenke meg. Men det er bra du har funnet ut hva som feiler deg, så kanskje du blir bedre fremover 🙂 Håper du får mer energi snart da!

  10. Ouff 🙁
    Men bra du har funnet ut av det nå! Masse god bedring/lykke til <3
    Har selv aldri slitt med astma nei, men lurer på det for jeg er sliten og puster ofte tungt/klarer ikke puste. Bør vel sjekke det opp 🙂

  11. Har anstrengelse astma, er noe kjipe greier, vertfall når det kommer til trening.
    Håper medisinene dine du får hjelper 🙂

  12. Oj, huff da :O Heldigvis har ikke jeg det, nei, men det er jo veldig mange som har det så du er ihvertfall ikke alene! Det er bra du begynner å se et lite lys i enden av tunnelen 🙂 Kjempefint bilde <3

  13. Høres veldig deilig ut å få et svar på kroppen. Er jo veldig mange som føler seg slitne og har hodepine, og de drar til legen der de sier alt er bra med kroppen. Håper medisinene hjelper!

  14. Oisan! Ja jeg har astma og har to typer medisiner – en jeg egentlig skal ta morgen og kveld, og en før trening. Vet ikke hvor noen av de er og har ikke brukt dem på mange mange år. Men tappet for energi og full av sykdommer er jeg stort sett alltid. Har prøvd alt jeg vet om, men aldri koblet det med astmaen.. Kanskje jeg skal prøve å ta medisinenene mine 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *