Grønnsaksgryte

Categories Mat og godsaker

Denne grønnsaksgryten lager jeg ofte, den er god samtidig som den inneholder mye sunt.
Den kan lages på to måter, men begge er raske og lettvinne for en travel hverdag.

 

Ingredienser versjon 1
1 pose frossen brokkoliblanding
1 pose frossen lapskausblanding
1 pose quornbiter (eller kjøttdeig hvis du foretrekker kjøtt)
2-3 ss grønnsaksbuljong (valgfritt)

 

Ingredienser versjon 2
1 pose frossen brokkoliblanding
1 pose frossen lapskausblanding
1 pose quornbiter
1 løk
1/2 squash
3 ss røde linser
1/2 boks kikerter
2-3 ss grønnsaksbuljong

 

Her har jeg laget versjon 2 for å få ekstra mye næring og smak
Stek quornbiter sammen med løk (lager du versjon 1 så kan du droppe løken hvis du vil)

Ha oppi brokkoliblandingen og lapskausblandingen og fyll på med vann så det dekker. Lager du versjon 1 er du nå ferdig!

Jeg fortsatte med å ha oppi kikerter, røde linser og squash (jeg spiraliserte squashen, men du kan fint kutte den opp i terninger også)

Så tilsatte jeg 2-3 ss med grønnsaksbuljong. Jeg brukte den fra Helios, men bruk gjerne din favoritt.

Ha over et glasslokk og kok opp. Når blandingen koker setter du varmen litt ned og lar den koke i 10 min. Den kan gjerne stå med lokk i 5 minutter etter koking også. Dette blir mye mat og koster ikke mye heller. Du kan lage mindre porsjoner eller fryse ned dersom det blir for mye.

~Har dere prøvd denne oppskriften før?
 

48 kommentarer

48 thoughts on “Grønnsaksgryte

  1. Laget noe lignende men ikke akkurat slik ..både så og hørtes god ut denne her :)) Fine farger.. og man spiser jo litt med øynene også <3

  2. Ja grønnsaks supper er godt..særlig på vinteren! Flott tips..med og uten kjøtt!

  3. Jeg er ikke så god på halvfabrikert mat. Vi har så god tid at vi lager nesten all mat fra bunnen, men det er ikke noe i veien med å bruke frosne grønnsaker. De er næringsrike de også og det er viktig. God helg.

  4. Kos deg med grønnsaksgryte. Jeg syns egentlig grønnsaker smaker grevling, og foretrekker sjokolade. Ha en fin søndag

  5. Naam! Dette så skikkelig digg ut! Lager ofte grønnsakssuppe, men har aldri prøvd å ha i quornbiter! Har faktisk aldri smakt noe fra Quorn :O Hvordan synes du disse bitene er, sammenlignet med Oumph, hvis du har smakt det? 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *