10 ting jeg vil gjøre i januar

Categories Blogg

Januar er tiden for en ny start, og ingenting passer vel bedre enn å lage seg noen mål for den kommende måneden
 

1. Stå på ski. Jeg har ikke stått på ski eller gjort andre vinteraktiviteter på lenge, og for meg er det liksom ikke vinter uten at man har baset såpass lenge i snøen at ingenting annet enn en rykende varm kopp kakao med krem på kan varme en opp igjen.

2. Opprydning. Jeg har lyst på en ny start i år, og hva er vel da bedre enn å få ryddet og organisert litt hjemme? Jeg vil rydde på soverommet, organisere filmer og bøker og lage en alfabetisert liste over disse. Jeg vil også vaske, rydde og organisere kjøleskapet og alle kjøkkenskapene. Det er mer inspirerende å spise sunnere når man får bedre oversikt, og ikke minst hjelper det på å redusere matsvinnet. 

3. Spise sunnere. I julen glir fort gode vaner ut i ikke fullt så gode vaner, og selv om jeg har spist ganske sunt så ønsker jeg å spise enda sunnere i januar. Derfor blir det mye frukt, grønnsaker, bær, nøtter osv i hverdagene fremover. 

4. Bullet journal. Et av nyttårsforsettene mine var å bli mer organisert, og det å lage en bullet journal er et godt hjelpemiddel. Målet for januar er derfor å komme i gang med bullet journaling. Nå skal det sier at jeg hverken er flink til å skrive eller tegne, så jeg kan bare i mine villeste fantasier se for meg åssen den kommer til å se ut. Men pytt pytt, så lenge man har det gøy synes jeg ikke det spiller noen rolle om man er flink eller ikke.

5. Aktivitet. Jeg sitter altfor mye stille, så målet for januar er å bli mer aktiv i hverdagen.

(mobilbilder, for kameraet og jeg har ikke vært på tur i vinter)

6. Medisinkutt. I januar vil jeg veldig gjerne klare å trappe ned på én av medisinene mine uten å måtte trappe opp igjen. 

7. Sosiale medier. De fleste prøver kanskje å kutte ned på sosiale medier, men det vil altså ikke jeg. Jeg har et stort mål for instagram dette året, og da nytter det ikke ligge på latsiden. Dessuten vil jeg gjerne blogge mer, for det gir meg så glede hver gang jeg klarer å skrive et innlegg og laste det opp. Da føler jeg at jeg har fått gjort noe, og dessuten er det så koselig å lese tilbakemeldingene deres. Dere er best <3

8. Fotografering. I den mørke vintertiden er det ikke så lett å få tatt bilder, det er mørkt og kaldt. Derfor vil jeg benytte sjansen som en utfordring, jeg vil bli flinkere til å ta bilder innendørs. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har utviklet en slags sperre for det. Det virker umulig å få et godt resultat, så jeg har vel rett og slett bare gitt opp. Men det skal jeg altså prøve å endre på denne måneden.

9. Gjøre noe snilt for andre. Just because <3 

10. Nye bøker og filmer. I fjor var målet å se flere filmer jeg ikke har sett før og å lese bøker jeg ikke hadde lest før. Det klarte jeg, og vil derfor fortsette med dette en stund til. Man oppdager jo hele tiden nye favoritter!


~Har dere noen mål for januar?

38 kommentarer

38 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i januar

  1. Så fine mål du har for denne måneden. Mine mål for denne måneden er å få meg en ny jobb, stå på skøyter og ta en del vinterbilder (om det fortsatt er snø ute). 🙂

  2. Flotte mål du har satt deg her! ^^
    Og sånn apropos det med sosiale medier – Nå synser jeg bare høyt her, men jeg TROR en av årsakene til at en del vil “dempe” sosiale media-forbruken sin kan ha noe med å gjøre at mange føler de ikke egentlig gjør noe “fornuftig” (skriver “fornuftig” fordi jeg er litt usikker på hva fornuft egentlig er) mesteparten av tiden de er eller har vært på sosiale medier.
    Jeg f.eks var særlig før veldig flink til å bare være på Facebook og egentlig ikke gjøre noe der inne, annet enn at jeg var der. Ikke chattet jeg med noen, ikke la jeg ut noe produktivt, jeg “bare” brukte tid på å gjøre “ingenting” der liksom. Og ikke følte jeg at jeg fikk så mye ut av å glo på det jeg enn glante på heller, så inspirasjon fikk jeg heller ikke noe særlig av.
    Så mulig det er litt det som er årsaken til at en del har og har hatt tanker om å kutte litt ned.

  3. Aylar Von Kuklinski: Tusen takk! ^^ Hehe ja er nok sant det, men for meg funker det utrolig nok helt motsatt da det inspirerer meg til å gjøre ting 🙂 Men vi er jo alle forskjellige, så man finner jo gjerne ut hva som passer best for seg selv 🙂

  4. Lycka till med att uppnå dina mål för år 2018! Jag blev extra inspirerad av att läsa om din vilja att organisera mer. Kreativitet får mig att må bra! 🙂
    (Sent) Svar: Tack, kul att du tycker att de snöbeklädda mandelbollarna såg goda ut. Superenkla att göra och kan verkligen rekommenderas!
    Kram

  5. Håper det har gått bra med målene dine! 🙂
    Jeg har begynt med bullet journal i år, og det er så gøy! Man planlegger ordentlig samtidig som man (i alle fall jeg) tvinger meg selv til å være litt kreativ.

  6. Little Miss Sunshine: Tusen takk! 🙂 Ja sant det, det er veldig gøy 🙂 Problemet er at jeg ikke kan tegne eller skrive pent for fem flate øre, så boka blir ikke akkurat så veldig inspirerende haha. Men så lenge man har det gøy så er jo det det viktigste 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *