Filmer sett i 2017 – del 2 (med anbefalinger)

Categories Lister
The Host Poster The host er nok ikke en film jeg ville sjekket ut dersom jeg ikke hadde lest boka, men OH MY boka er fantastisk! Og da jeg oppdaget at den var filmatisert måtte jeg altså sjekke ut den også, og jeg likte den! Scifi er egentlig ikke min greie når det kommer til film (spesielt nyere filmer), men denne var fin. Vil anbefale å lese boken først da den gir flere detaljer og mer forståelse av filmen. Handlingen er litt for kompleks til å gi en simpel forklaring, men det er altså en slags kjærlighetshistorie satt i en verden der menneskers kropper blir tatt over av en type aliens og vanlige mennesker nesten er utryddet.
You Again Poster Personlig synes jeg denne filmen var veldig morsom, kanskje fordi jeg har blitt mobbet tidligere selv. Det er en komedie som handler om ei som finner ut at broren har forlovet seg med jenta som mobbet henne fryktelig på videregående. Hun prøver derfor å få frem denne siden av henne og overbevise broren om at han gjør en feil, men det skal vise seg å ikke være så enkelt.
A Cure for Wellness Poster Denne må nok også bli en av favorittene fra i år. Den handler om en ung mann som blir sendt avgårde for å hente tilbake den daglige lederen som plutselig har bestemt seg for å bli igjen på et velværesenter. De trenger han fordi selskapet blir etterforsket, men det skal vise seg å ikke være så enkelt. Den unge mannen får mistanker om at spabehandlingene ikke er det de virker som.
Emelie Poster Hun må være barnepiken fra helvete, alle foreldres mareritt da hun elsker å skremme barna med ulike skumle aktiviteter.
Morgan Poster Denne filmen minnet meg litt om “Splice” som jeg også liker. Den handler altså om Morgan, som er en kunstig laget menneskelignende skapning som skal bedømmes om hun skal få leve eller om hun er farlig og bør elimineres. Anbefales!
Fist Fight Poster En film jeg måtte se fordi jeg har sett på “It’s always sunny in Philadelphia”. Den handler om en lærer som får en annen lærer sparket og blir utfordret til en såkalt “after school fight”. Er det bare jeg som digger stemmen til Charlie?
Prom Night Poster Denne filmen minnet meg veldig om de klassiske skrekkfilmene som var før, du vet, med mordere som går rundt med kniver og dreper folk. Jeg likte denne veldig godt. Den handler om ei jente som har blitt stalket av læreren sin som endte opp med å drepe foreldrene hennes. Nå bor hun hos nær familie og prøver å ha et så normalt liv som mulig. Prom night nærmer seg, men da læreren klarer å rømme fra fengsel blir ikke ting akkurat som planlagt.
Hacker Poster Enda en ny favoritt i år, “Hacker” likte jeg utrolig godt. Den handler om en gutt som lærer seg hacking for å tjene penger, og etter hvert lever et liv med kriminalitet og identitetstyveri sammen med kjæresten sin og en kamerat.
Monster: The Josef Fritzl Story Poster En dokumentar om den syke mannen Josef Fritzl som holdt sin egen datter fanget i en lydtett kjeller i 24 år og fikk 7 barn sammen med henne.
Unacknowledged Poster En dokumentar om UFOer, aliens, vitner, filmbevis, intervjuer og mer. Jeg interesserer meg for sånt, og likte derfor denne dokumentaren veldig godt.
 
Extraordinary: The Stan Romanek Story Poster Historien til Stan Romanek har skapt mye diskusjon, og denne dokumentaren er hans historie. Han hevder å ha både film- og bildebevis, og selv om jeg tror akkurat hans historie er fake så er dokumentaren fortsatt veldig spennende. I tillegg er det mange creepy bilder, historier og mer. Uavhengig av om hans historie er ekte eller ikke så tror jeg det finnes liv andre steder enn på jorda, og selv om det finnes mange oppdiktede historier så tror jeg det finnes en del ekte der ute også.
 
 
 
Raw Poster Raw er en film som jeg endte opp med å kjøpe etter å ha sett den, enda en favoritt i år! Den handler om ei jente som har levd som vegetarianer hele livet, til hun begynner på veterinærskolen og må spise rått kjøtt/organer fra dyr i et ritual blant elevene. Deretter utvikler hun et vilt behov for kjøtt, og når hverken stekt eller rått kjøtt dekker sulten tyr hun til menneskekjøtt.
 
 
Get Out Poster Denne sjekket jeg ut fordi den fikk bra omtale, og jeg må si meg enig. Filmen handler om et kjærestepar hvor mannen skal møte sine svigerforeldre for første gang. Han er afroamerikansk, og kjæresten frykter at foreldrene skal ha problemer med det. Han er derimot ikke så veldig bekymret, men det skal vise seg å være en stor feil. 
 
 
 
47 Meters Down Poster Enda en haifilm som gikk rett i favorittlisten med en gang. 47 meters down er en film om to søstre som drar på ferietur til Mexico. Den ene har akkurat blitt dumpet av kjæresten sin fordi han syns hun var for kjedelig, så den andre prøver å få henne med på spennende opplevelser for å motbevise han. Selv om den ene søsteren er ganske bekymret så lar hun seg overtale til å dykke ned i et bur for å se på haiene. Det skal vise seg å være en stor tabbe da sikringen til buret ryker, og de faller ned på bunnen. Kan dere gjette hvor dypt? 😉 Det blir en kamp for livet der klaustrofobien truer med å ta overhånd i det mørke lille buret hvor haiene sirkulerer rundt, og hvor lenge vil oksygentanken holde?
 
 
 
Cult of Chucky Poster Chucky er en storfavoritt hos meg, så da den nye kom ut måtte jeg se den så fort som mulig. Jeg likte denne versjonen også, selv om ingen slår favoritten: bride of Chucky. Handlingen i filmen foregår for det meste inne på en psykiatrisk institusjon, noe som gjør det ganske så problematisk å overbevise de andre om at dukken har våknet til live.
 
 
A Street Cat Named Bob Poster En nydelig fortelling både i bok- og filmformat <3 Den er basert på en sann historie, og har du ikke fått den med deg så bør du absolutt sjekke den ut. James og Bob møtes og sammen redder de hverandre fra et tøft gateliv. James er narkoman, og har tidligere prøvd flere ganger å komme seg ut av det uten hell. Det er Bob med sin spesielle personlighet som viser seg å være redningen. Et unektelig bevis på at sjelevenner ikke behøver å være av samme art. Både boken og filmen rørte meg til tårer flere ganger, en klar favoritt her altså. Det kan vel ikke sies nok ganger hvor mye jeg liker katter? <3
 
 
Amityville: The Awakening Poster Jeg har ikke sett alle versjonene av Amityville filmene, men jeg likte veldig godt den som kom ut i 2005. Jeg har også sett en annen versjon som jeg ikke likte, så jeg var veldig spent da denne filmen kom ut i fjor (wow det føles rart å omtale 2017 som i fjor). Jeg ga den en sjanse og det angrer jeg ikke på, for jeg likte faktisk denne veldig godt. En ny familie flytter inn i huset, og det viser seg at forbannelsen fortsatt hviler der. For dere som ikke har hørt om Amityville så er det altså en historie fra virkeligheten hvor en mann mener at huset fikk han til å drepe familien sin. Har du ikke sett noen av filmene vil jeg anbefale å se 2005 versjonen først, så får du med deg litt mer av forhistorien. 
 
 
The Call Poster Hun jobber med nødsamtaler og gjør en fatal feil som koster ei tenåringsjente livet. Når hun får en ny samtale fra ei annen som blir kidnappet av samme morder blir det et personlig oppdrag å redde henne.
 
 
Fifty Shades of Black Poster Liker du “Fifty shades” og “scary movie lignende” humor så er dette filmen for deg! Ler bare jeg tenker på den haha 😉
 
 
 
 
 
ÅRETS VERSTING!
 
American Poltergeist 3 Poster Det har vært mange dårlige filmer blant de jeg har sett i år, men denne her tar altså kaka. Ikke bara kaka, men hele bakeriet tror jeg. Den het altså American Conjuring den gangen jeg så den, men muligens hadde de stjålet navnet da det er en annen film som går under navnet i dag. Klarte de virkelig ikke engang å lage sin egen tittel? I dag går den under navnet “The Linda Vista Project” eller “American Poltergeist 3”. Dersom du liker filmer der skuespillerne er så dårlig at det høres ut som en apatisk opplesning av manus, spøkelser som ser ut som flygende spermflekker, spøkelsesfluegorillaer og slåss-scener der det synes veldig godt at de hverken treffer eller legger noe som helst kraft i slagene sine, ja da er dette filmen for deg! Denne filmen har rett og slett tatt ca halvannen time av mitt liv som jeg ikke får tilbake igjen. ANBEFALES IKKE!
 
~Har dere sett noen av disse?
 
31 kommentarer

31 thoughts on “Filmer sett i 2017 – del 2 (med anbefalinger)

  1. denutroligereisen89: Hehe ja, jeg likte den 🙂 Det er den samme handlingen som fifty shades of grey, bare at de har laget en hysterisk parodi 😀 Det var nok den morsomste jeg så i hele fjor 😛 Så hvis du har sett fifty shades of grey, og liker humoren ala “scary movie” filmene, så bør du absolutt sjekke ut den 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *