10 ting jeg vil gjøre i februar

Categories Blogg

1. Lage fastelavnsboller. Ovnen vår har vært ødelagt, men nå har vi endelig fått ny så da skal det bli godt å komme i gang med bakst igjen. Og hva passer vel bedre enn boller når det nærmer seg fastelavn? Er det forresten bare meg som alltid har trodd det heter fastelaven og ikke fastelavn? Jeg fant ut av det for noen år siden, men klarer ikke helt å venne meg til det.


2. Gjøre noe koselig på Valentine’s Day med kjæresten ♡ Det er jo en evig diskusjon i media hvert år om denne dagen burde feires eller om det bare er en grunn for butikkene å tjene mer penger. Selvsagt tjener butikkene mer på det, akkurat slik de gjør med alle andre feiringer. Men med så mye krig og elendighet vi har skapt her i verden så tenker jeg at en dag for å feire kjærligheten er helt greit. Og man trenger jo ikke bruke noe ekstra penger, det å lage mat sammen og se en film hjemme feks er jo like koselig.


3. Fortsette med rydding og organisering. Jeg har kommet i gang på dette punktet etter forrige måned, men har altså ikke blitt helt ferdig. Derfor blir målet å komme enda litt lenger i prosessen.


4. Fotografere mer innendørs. Dette var et punkt jeg egentlig skulle gjort i januar, men ikke klarte å fullføre. Da får vi prøve én gang til 😉


5. Jobbe mer enn vanlig. For å tjene litt ekstra så skal jeg jobbe en del mer enn jeg vanligvis gjør.


6. Forberede meg på timene jeg har hos ulike spesialister i mars. Mars er måneden hvor jeg har flere legetimer hos ulike spesialister i håp om å finne ut mer om hvorfor jeg er så sliten hele tiden. Enkelte av timene gruer jeg meg en del til, men jeg håper alt går bra. Da kan det være greit å ha forberedt seg litt på forhånd, som feks skrive ned ting jeg må huske på, finne ut av hvor stedene ligger osv.


7. Være flink til å spare. I januar var jeg veldig flink til å spare, og jeg vil klare å spare en del denne måneden også. Etter april kan økonomien min få seg en skikkelig trøkk, så det gjelder å spare så mye som mulig mens jeg enda kan.


8. Trappe ned på medisiner. Jeg trappet en del ned i januar, og håper på å kunne trappe ned enda litt til denne måneden.


9. Donere bort ting jeg ikke bruker/trenger. Ved jevne mellomrom pleier jeg å donere bort klær, bøker, filmer eller andre ting jeg ikke bruker/trenger mer. Gjenbruk er jo en fantastisk måte å kunne hjelpe både miljøet og andre mennesker på, så jeg pleier å donere i stedet for å bare kaste ting som fortsatt kan brukes.


10. Lese en klassiker. Jeg leser mye forskjellig egentlig, men jeg har ikke lest så mange av klassikerne.

 


~Har dere noen mål for februar?

34 kommentarer

34 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i februar

  1. mange fine mål for februar! lykke til 😀
    Mine mål må være at jeg ønsker å gjøre litt stas på kjæresten på valentinsdagen, og bli flinkere til å vaske klær og å holde det ryddig! 🙂

  2. Fine mål <3 jeg også syns det er koselig å feire valentinsdag. Syns bare det er klisje når folk sier «trenger vel ikke en hel dag til å hylle kjærligheten. Det er noe man bør gjøre hver dag».. Da kunne vi ha kuttet ut alle slaks feiringer da? Morsdag osv, for vi burde jo sette pris på mødrene vårs også hver dag? Eller fedrene? Men det er koselig å ha en dag der det kun er det som står i fokus <3

  3. Anette Linnea: Ja veldig sant det du sier, da må man jo kutte ut alt. Skjønner ikke hvordan noen kan irritere seg såpass over noe som er koselig. Det er utrolig mye elendighet her i verden, men det første de ønsker å fjerne er en dag som hyller kjærlighet? Det sliter jeg med å forstå hehe. Håper du hadde en fin dag <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *