Nyttårsforsetter – første kvartal

Categories Blogg

  Spise sunnere
Dette er et mål som foreløpig har gått veldig bra! Jeg har lagt fokus på å legge til mer frukt, grønnsaker, nøtter og frø, og å spise litt mindre melkeprodukter enn tidligere. Kostholdet mitt var ikke forferdelig til å begynne med, men ting kan alltid forbedres og for meg funker det å gjøre små endringer som etter hvert blir en vane.

 

Nå 20 000 følgere på Instagram
Jeg har ikke nådd 20k enda riktig nok, men det er mange måneder igjen av året og jeg har allerede kommet et godt stykke på vei. I januar hadde jeg 16k, og per dags dato 17.7k, så jeg er fornøyd med fremgangen hittil.

 

Begynne med fotooppdrag
Dette er et punkt som ikke har kommet lenger enn planleggingsfasen enda, men det hadde jeg nesten forventet også. Jeg er nemlig ikke noe særlig ute om vinteren, så jeg regnet ikke med at jeg fikk begynt med noe fotorelatert før det ble litt varmere ute.

 

Være mer aktiv i hverdagen
Dette punktet er jo generelt litt vanskelig å måle, men foreløpig har det ikke vært noen drastisk endring på dette punktet. Jeg startet året veldig bra og prøvde å bevege meg mer hver dag, men jeg ble fort veldig sliten og dårlig av det, og svimte av flere ganger.


Spare mer penger enn i fjor
Jeg har vært mye flinkere med forbruket mitt de siste månedene, så hittil har det gått ganske greit. Jeg ble jo som noen av dere kanskje har lest hacket og frastjålet over 15 000 kr, men nå har jeg heldigvis fått erstatning. Om jeg klarer å spare mer i år enn i fjor er jeg fortsatt usikker på, ettersom jeg mister NAV støtten nå i april.

 

Være mer sosial
Dette punktet er også vanskelig å måle, men noen drastiske endringer har det dessverre ikke vært foreløpig…

 

Kutte ned på medisiner
Dette har jeg heldigvis klart å fullføre, og håper jeg kan kutte ned enda mer innen året er omme.


Vise mer kjærlighet

Jeg innser nå at jeg har valgt mange mål for dette året som ikke er mulig å måle på noe vis, med mindre noen har et kjærlighets-mometer? Men jeg håper jeg har klart det <3

 

Bli mer organisert
Jeg har i hvert fall kommet litt i gang med dette punktet, selv om det er langt fra perfekt enda. Opprydningen har begynt og jeg har også begynt på en bullet journal for å få mer oversikt i hverdagen.

 

Finne ut hva det er som gjør at jeg er utslitt hele tiden
Dette er nok et av de største målene, og noe jeg har prøvd å finne ut av i mange år. I mars var jeg hos en spesialist og skal tilbake igjen denne måneden her, så det blir spennende å se hva resultatene blir.

 


~Åssen går det med deres nyttårsforsetter?

60 kommentarer

60 thoughts on “Nyttårsforsetter – første kvartal

  1. Fint å være målrettet, og det ser da jamt over ut som du greier mange av de du satte deg, flott! For min del, har jeg sluttet med nyttårsforsetter. Jeg kaller det nå; nyttårsfortsetter. Altså jeg fortsetter som før, he-he. Hvordan får du så masse følgere på instagram? Jeg vil gå inn å se din profil der nå. Ha i alle fall ei fin uke og håper du får høre hva som gjør deg så sliten for tiden. Men det kan ta lang tid å stille riktig diagnose, noen ganger.

  2. Jeg satte meg vel egentlig ikke noen spesielle forsetter, annet enn det samme gamle som å være mer aktiv i hverdagen. Går en del og om været tillater det går jeg alltid selv om jeg kunne tatt buss, men på grunn av astma har jeg ikke vært i stand til å begynne og jogge ennå – men det blir! Ellers stresset jeg mye med å lese ekstremt mange bøker i fjor, og det bestemte jeg meg for å ikke gjøre i år, og det synes jeg har gått bra.
    Lykke til videre med målene dine! 🙂

  3. Mange fine mål her. Har mange av de samme selv. Bra du fikk igjen erstatning for utstyret ditt som ble stjålet! 15.000 er mye penger! Lykke til med fortsettene dine videre 🙂

  4. toveview: Tusen takk for det 🙂 Hehe ja kanskje like greit med fortsetter i stedet for, hvert fall hvis man har mange gode vaner fra før av 🙂 Jeg prøver å være aktiv der inne, det hjelper en del 🙂 Tusen takk, håper du får en fin uke også! Ja, det kan nok ta litt tid, har hatt det sånn i veldig mange år uten å finne ut av det.

  5. Stolt av at du har klart å fullføre de målene du har klart til nå 🙂 det å kutte ned på medisiner, er virkelig ikke lett! Lykke til videre med målene dine! 🙂

  6. Little Miss Sunshine: Så flink du er, jeg burde vært flinkere til å gå selv også! Vet du hva, det der ble jeg veldig glad for å lese! Det hender slike mål og forsetter kan bli for mye stress, at det ikke lenger gjør godt for hverken kropp eller sjel. Da er det viktig å kunne reflektere på det, og se om det fortsatt er nyttig å fortsette eller om man burde gjøre noen endringer 🙂

  7. denutroligereisen89: Tusen takk for det, lykke til videre med dine også 🙂 Ja det var en lettelse, som du sier er det mye penger det var snakk om 🙂

  8. Vad bra att du har några mål. Jag har väl mest att undvika att äta för mycket sött och typ träna lite. Men båda går det väl lite sådär för haha 😀
    Sv; tackar 🙂

  9. Veldig spennende å lese om hvordan forsettene går til nå! Og selv om ikke ALLE fungerer som planlagt er jo ikke det noe problem med tanke på hvor mye du har klart og oppnådd! Veldig motiverende å lese, lykke til videre <3

  10. Eg har faktisk ingen nyttårsforsetter i år. Sier ikkje at det er bra, men da ryker de i vertfall ikkje.
    Men har funnet ut at eg må jobbe mer med meg sjølv. Ikkje bare lese og høre på personlig utvikling. Får jo ikkje noe framgang, om en ikkje vet ka man egentlig vil.
    Håper du får litt framgang i målene dine. 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *