10 ting jeg vil gjøre i mai

Categories Blogg

1. Dra på alle timeavtalene mine. Jeg har flere timeavtaler denne måneden, både hos legen og på sykehuset. Jeg gruer meg utrolig mye til det, så det blir nok det verste punktet denne måneden!
2. Sende en klage til NAV. I slutten av april mistet jeg pengene mine fra NAV, så i mai blir jeg nødt til å sette meg ned og formulere en klage.
3. Feire bursdagen min. Oppi det hele har jeg også bursdag! Jeg tror ikke det blir noen voldsom feiring i år, det blir nok bare litt ekstra god mat og å se en film eller to, men det er jo hyggelig det også.
4. Feire 17. mai. Dette punktet er jeg kanskje ikke alene om? Jeg håper ting går såpass bra at jeg kan være med å feire litt.
5. Dra på Vegetarfestivalen. De siste årene har jeg alltid dratt på Vegetarfestivalen, det har blitt en tradisjon i mai. Dessverre er det gjort mye endringer med arrangementet i år, og derfor vet jeg ikke om jeg klarer å være der. Men jeg har lyst til å finne en løsning, så jeg putter den med i listen her likevel.

6. Følge et mye strengere budsjett. Uten AAP blir det ikke store inntekten, så utgiftene må drastisk ned fra nå av
7. Lage årets første smoothie bowl. Det begynner å bli varmere ute, og hva passer vel bedre enn en deilig smoothie i varmen?
8. Ta bilder av kirsebærtrærne. Vanligvis springer disse ut i april, men våren har vært sen i år. Dette er et skikkelig vårtegn for meg, utrolig vakre trær som gjør at det klør i fotofingrene!
9. Vårrengjøring. Det er vår og tid for opprydding og rengjøring. Det trengs i skuffer og skap hjemme, og kanskje litt på soverommet også?
10. Gjøre noe koselig i pinsen. Det nærmer seg også pinsen, og da kan det jo være koselig å finne på noe fint <3

 ~Har dere noen planer for mai?

40 kommentarer

40 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i mai

  1. Håper det ordner seg med pengene.. 🙂 Fint med rolige feiringer av bursdag syns jeg… De trærne gleder jeg meg til å ta bilder av også…sååååå vakkert med det rosa mot blå himmel :)) God helg videre <3

  2. Kjipt at du har mistet støtten fra Nav. Vet ikke helt hva jeg hadde gjort hvis det hadde skjedd, eller nå kommer nok ikke det til å skje siden jeg ikke får penger fra noen andre kanter, også bor jeg jo heller ikke med noen som tjener noe heller, men.. Hvis jeg f.eks hadde begynt å fått en del mindre enn jeg gjør nå.. Det hadde jeg taklet dårlig, for å si det mildt.
    Du apropos punkt fem: Kan ikke du lage et innlegg der du anbefaler vegetarprodukter for slike som meg som har lyst til å spise litt mindre kjøtt, samt andre produkter som kommer fra dyr? Et tips og triks innlegg for folk som er VELDIG i begynnerfasen og har litt noia for at vegetarianer mat skal være litt ekkelt og/ eller vanskelig? 🙂

  3. Aylar Von Kuklinski: Ja, det er veldig kjedelig. Jeg klarer nesten ikke jobbe før jeg blir dårlig, så har veldig liten inntekt fra nå av. Jo det kan jeg gjøre vettu! Husker jeg slet litt med det selv i begynnelsen også hehe 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *