Matnyheter jeg gleder meg til å prøve 2020

Categories Blogg

Sjokolademelk
Hallelujah, en sjokolademelk uten både sukker, kunstig søtning, fett og laktose! Min bønn er hørt, denne gleder jeg meg til å prøve!

 

 

 

Protein Shake

Enda en herlig sjokoladenyhet! Denne er søtet med stevia og sukrin (erytritol), og inneholder 20g protein per flaske. Jeg har høye forventninger til smaken ettersom jeg har smakt lignende tidligere som har vært veldig gode.

 

 

 

Smudi PåleggSmudi Pålegg
En ny type pålegg, antar det blir noe ala syltetøy? Jeg lager nesten alltid syltetøyet selv fordi det blir sunnere på den måten, men når det kommer alternativer som kun er søtet naturlig med frukt så må jeg nesten prøve. Kan tenke meg at disse er kjekke å ha med på farten.

 

 

 

Eple/Bringeb.Juice

Ny juice er jo alltid velkommen. Jeg liker godt den eplejuicen som har mango i seg, så kanskje denne også slår an.

 

 

 

Farris Bris

Jeg liker vanligvis ikke farris eller noen som helst form for kullsyrevann. Men for 10 år siden kom farris bris ut med to produkter, jeg husker ikke smakene men den ene var rosa og den andre grønn. På toppen av korken var det en lys sirkel på disse to produktene, og de smakte rett og slett brus! De var fantastisk gode, men dessverre finner jeg de ikke lenger noe sted. Så jeg er på desperat jakt etter disse eller noen som ligner, til tross for at jeg alltid blir skuffet. Er det noen som husker de to farris bris flaskene jeg snakker om?

 

 

Tomatpure

Vanligis kjøper jeg økologisk tomatpure, men denne så spennende ut og må så klart testes.

 

 

https://www.mam.no/stabburet/747X629/156525.png

Og når vi først er inne på tomater, det kommer også en usøtet ketchup fra Idun. Jeg har hamstret stevia-ketchup fra sverige i veldig mange år nå, og for å være ærlig så tror jeg at jeg kommer til å fortsette med det også. Men jeg skal i hvert fall gi denne en sjanse. Uten noe som søter ned smaken litt tror jeg denne kan bli ganske sur, men det kan jo hende jeg blir overrasket. Littegrann stevia ville nok gjort den perfekt!

 

Cold TeaCold Tea
Jeg drikker ganske så mange liter te i løpet av uken, men har savnet en sukkerfri iste uten kunstig søtning. Kanskje kan disse bli en fin erstatning en varm sommerdag?

 

 

Havremylk

Enda flere sjokoladenyheter, drømmer jeg? Dette er en plantebasert sjokolademelk fra Berit Nordstrand, uten tilsatt sukker eller kunstig søtning. Den er laget på blant annet hasselnøtter, tørr jeg å drømme om en mild nugattismak?

 

 

Sausages
Nye vegetarpølser blir det også dette året, og selv om jeg ikke tror de kan slå ut mine favoritter så skal jeg gi dem en sjanse likevel. P.s mine favorittpølser er fra Vegetardag-serien til Coop, og de med best smak er de originale (ikke de med ost og chili, utrolig nok).

 

 

Vegetargrill Røkt
Enda en ny type vegetarpølser, les samme tekst som på pølsene ovenfor.

 

 

Isklar Sparkling

Det blir vel til at jeg prøver denne også, men entusiasmen er noe lavere her altså.

 

 

Läkerol Classic
Lakerol er mitt herion, jeg sverger. Spesielt de gode i YUP serien, jeg ønsker meg flere smaker i YUP! Men inntil videre skal jeg takke for nyheten og så klart smake på denne også

 

 

Melk m/Vanilje

Jeg er en sucker for melk med smak, og når den ikke inneholder sukker eller kunstig søtning så kommer nok også denne til å ende opp i handlekurven min på et eller annet tidspunkt.

 

 

Yoghurt u/Sukker
Enda et produkt uten sukker eller søtstoffer som også må testes etter hvert.

 

 

Jordan Flosser
Ikke akkurat en matnyhet, men den snek seg med her likevel fordi den er et godt og miljøvennelig alternativ. En ny tanntråddings, hva i alle dager heter det på norsk tro? I hvert fall skal min i plastikk byttes ut med et mer miljøvennelig alternativ den dagen jeg trenger en ny. Flott med mer miljøvennelige alternativer!

 

 

Blomkålris
Dette har jeg laget mye selv, men noen ganger er det kjekt med noe mer lettvint.

 

~Fant dere noen nyheter dere vil teste? Og er det noen andre produkter dere gleder dere til?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *