10 rare ting jeg trodde da jeg var liten del 3 – Harry Potter spesial

Categories 10 rare ting

1. Jeg trodde det var en veldig god ide å ta scarification i panna, og ettersom det er aldersgrense så hadde jeg tenkt til å bruke tapetkniv, tannbørste og salt. Det hadde sikkert sett kult ut i dag haha!
 

2. Jeg trodde det var alle i butikkene som var sinnsyke som ikke skjønte hva jeg mente når jeg spurte etter allsmaksbønner og sjokoladefrosker, men når jeg ser tilbake så kan det være at jeg var den som så en smule sinnsyk ut?
 

3. Jeg trodde ugla med brevet til Galtvort måtte ha flydd seg vill, men så lærte jeg jo senere at Voldemort ødela registeret over gompefødte født mellom 1985-1998 (hehehe)
 

4. Første gang jeg leste Harry Potter trodde jeg Humlesnurr het Humlesnørr, lo meg gjennom flere sider før jeg fant ut at jeg hadde lest feil
 

5. I begynnelsen av boka trodde jeg Gygrid var ei dame
Processed with VSCO with x1 preset

6. Jeg trodde rumpeldunk het rumpedunk og ville ikke engang vite hva slags sport det var. Når jeg tenker over det så må jeg ha lest mye feil første gangen. (Btw, når jeg skriver dette innlegget så reagerer ordlista på rumpeldunk, men ikke på rumpedunk… Er det virkelig et godkjent ord? :P)

 

7. Jeg trodde det ikke gjorde noe skade å bruke Harry Potter klokka som jeg var allergisk mot. Det ble store sår under der, og da jeg sluttet å røre på den fordi det gjorde vondt så grodde den fast i armen. Jeg måtte rive den av så huden fulgte med, etter det innså jeg at det kanskje ikke var verdt det. Utrolig nok ble det ikke arr.
 

8. Lisa og jeg trodde vi var verdens heldigste da vi for ørtende gang gikk på kino for å se Harry Potter og fikk hele kinosalen for oss selv. Misforstå meg rett, det var awesome! Men verdens heldigste var kanskje å ta i litt hardt. Vi brukte et par seter hver for å sitte mer komfortabelt, også hadde vi selvfølgelig egne stoler til all godteriet vårt hihi.

9. Jeg trodde jeg aldri kom til å oppnå noe større enn den dagen da jeg leste ut hele den største Harry Potter boken på en dag


10. Jeg trodde jeg ikke ødela hele bok 7 da jeg leste den siste siden først. Det gikk nemlig rykter om at Harry ville dø i bok 7, og jeg klarte bare ikke å vente med å finne det ut.

 

Tenk at Harry Potter feirier 20 år i år! Jeg føler meg veldig heldig som fikk lov til å bli med på reisen i disse magiske bøkene. Takket være J. K. Rowling har jeg så mange fantastiske minner, ikke bare fra bøkene, men i tiden da jeg leste dem. Det er mange minner som kunne vært nevnt her, men én av favorittene mine må være da Lisa og jeg var på campingen. Vi badet i det iskalde vannet, og løp tilbake til campingvogna for å lage oss rett-i-koppen og legge oss i soveposene våre mens vi leste høyt fra Harry Potter. Jeg kan virkelig ikke se for meg en barndom uten, bøkene betydde så mye for meg. Jeg håper barn fortsatt leser bøkene og har glede av dem slik jeg hadde (og fortsatt har) <3

 

~Hva har Harry Potter betydd for deg gjennom tidene?

27 kommentarer

27 thoughts on “10 rare ting jeg trodde da jeg var liten del 3 – Harry Potter spesial

  1. Neimen! hehe. Så hyggelig at du også liker Harry Potter! Hvem gjør ikke det? <3 Harry Potter så jeg når jeg og min lillesøster var små! <3 Og i de senere år, så jeg den sammen med mannen min før vi ble partnere for over 6 år siden! Jeg elsker alt med Harry Potter og har blitt valgt inn i hus av valghatten på Pottermore.
    Jeg ble Hufflepuff og mannen min ble Ravenclaw! Anbefaler deg å ta testen også, hvis du ikke allerede har det? 🙂 Håper du får en fin kveld videre og ønsker deg en fin dag imorgen!

  2. Jeg må si jeg er en stor fan av Harry Potter selv. Skulle egentlig til London i år men så ødela terror som vanlig! Ble ganske lei meg da vi måtte avlyse turen. Men man ofrer ikke livet for å se hvor Harry Potter ble filmet :/
    Hipp hurra for jubileum på Harry Potter. Mange gode minner. <3

  3. Morsomme fakta dette her. Sitter og tenker nå – hvor gull hadde det ikke vært om du hadde gjort en video-utgave av denne listen også! Tror fort det kunne fått en del views og reviews for å si det sånn, jeg hadde ihvertfall likt å sett den.
    Hmm, Gygrid som dame ja. Vet du, jeg kan forstå hvorfor! xD
    Åh, apropos. Han som har dubbet Gygrid på norsk kommer fra Oppdal, altså der jeg også kommer fra og fremdeles bor en dag i dag. Harald Mæle heter han, også kjent for å ha dubbet Tussi fra Ole Brum, Pumpa fra Løvenes Konge (minus den første filmen) og maaaange andre kjente film og serie-roller. Mamma gikk faktisk inni han på Bunnpris en gang, det er nesten godt gjort. Altså å gå inn i “Gygrid” fordi hun ikke la merke til at han var der først xD

  4. mammaglede: Tusen takk for påminnelsen, har jo hørt om Pottermore mange ganger men liksom aldri kommet i gang 🙂 Ja Harry Potter har nok betydd mye for mange, fantastiske bøker rett og slett! 😀

  5. Cathrine Ruth: Dit har jeg hatt lyst til å reise også, men jeg tørr ikke fly hehe. Uff ja, skjønner godt du utsatte turen sånn som ting er nå 🙁

  6. Aylar Von Kuklinski: Hehe ja det hadde kanskje vært litt morsomt, sånn bortsett fra at jeg ikke klarer å snakke til et kamera uten å føle meg superklein 😛 Ja vet ikke helt hvorfor jeg trodde det, men da jeg leste den første boka oppfattet jeg han som dame en liten stund. Haha ja det er godt gjort xD

  7. Harry Potter har nok ikke betydd mye for meg, hehe, så først filmene for 4-5 år siden 🙂 Men liker å se filmene på TV i jula 🙂

  8. For et utrolig morsomt og koselig innlegg! Jeg leste faktisk ikke alle bøkene før for et par år siden, og før det hadde jeg lest den første, sett filmene og lest Order of the Phoenix. Er litt misunnelig på slike som deg som på en måte vokste opp med bøkene, for det hadde vært helt magisk!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *