10 ting jeg vil gjøre i september

Categories Blogg

1. Fullføre level 1 av DuoLingo. DuoLingo har vært en av måtene jeg prøver å lære meg spansk på, og hittil har jeg fullført introen. Det høres kanskje ikke ut som mye, men jeg har som regel jobbet litt hver dag. Denne måneden vil jeg klare å fullføre level 1, slik at jeg kan begynne på level 2 og forhåpentligvis lære enda mer.
2. Ta et skippertak på spanskmålene mine. Jeg satte opp mine egne oppgaver i begynnelsen av året, og nå henger jeg noe bak skjemaet dersom jeg skal bli ferdig med alt. Så derfor må jeg ta et skippertak slik at jeg klarer å hente meg inn igjen.
3. Rydde soverommet mitt. Soverommet har blitt et eneste stort kaos i det siste, så her må jeg virkelig ta en opprydning.
4. Redigere bilder. I det siste har jeg mistet fotogleden litt igjen, eller kanskje det mer er redigeringsgleden. I hvert fall har jeg mange uredigerte bilder på pc’n min.
5. Nå 80 leste bøker for i år. Jeg har som mål å lese 100 bøker i år, og jeg ligger ganske greit an tror jeg. Denne måneden skal jeg prøve å nå 80 leste bøker, slik at jeg kun har 20 igjen til jeg når målet.
6. Kontakte skatteetaten. Jeg har enda ikke fått kontaktet de for å sette opp skatten min, så dette må jeg få gjort slik at jeg ikke får en kjempebaksmell neste år.
7. Spille mer piano. Målet om å lære 5 sanger ligger ganske dårlig an foreløpig, så her må jeg bli flinkere til å øve.
8. Donere bort noe til veldedighet. Når høsten nærmer seg med stormskritt synes jeg det er greit å gå igjennom ting og klær for å se om det er noe jeg ikke trenger lenger. Da er det fint å kunne donere det bort til noen som trenger det.
9. Lage min første YouTube-video. Dette var også et nyttårsforsett som jeg enda ikke har fått satt igang med, mest fordi jeg synes det virker så vanskelig. Jeg klarer knapt å oppdatere blogg og instagram for tiden, så å påta seg noe nytt virker ikke mulig. Men det er jo et mål jeg har satt meg, så da tenker jeg å prøve likevel.
10. Lære mer om fotoredigering. Som jeg nevnte ovenfor så har gleden med foto og redigering blitt litt borte, mest fordi jeg føler at jeg ikke får det til lenger. Både her på bloggen og Instagram har responsen blitt mye mindre den siste tiden, og jeg tror det er fordi bildene mine bare blir verre. Når jeg ser bakover i bloggen synes jeg de gamle bildene mine var mye bedre enn det de er i dag, og faktisk har jeg vurdert å selge alt kamerautstyret mitt siden det ikke gir noe glede eller mestringsfølelse noe mer. Jeg har tenkt på det før også, og lovet meg selv å jobbe mye med det dette året. Dersom følelsen fortsatt var der på slutten av året så skulle jeg selge kameraet, og foreløpig ser det ganske dårlig ut. Derfor vil jeg sette litt fokus på det denne måneden, prøve å lære litt nytt og bli inspirert igjen.

~Har dere noen mål for september?

4 kommentarer

4 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i september

  1. Lycka till med dina mål för september månad. Jag beundrar och förundras av ditt mål att i år läsa 100 böcker – wow!

    (Sent) Svar: Tack för din kommentar.

    Hoppas att det är väl med dig.
    Kram

  2. Heia deg, stå på! Jeg er alltid overrasket hvor mye du leser på en måned, fyttig – og jeg blir jo selvsagt veldig glad for tips på bøkene du har lest <3 Ønsker deg en god September!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *