Mål for måneden
1. Ordne budsjettet mitt. Jeg har fått tilbake oversikten over budsjettene mine, og er klar for å gjøre nye endringer slik at jeg kan spare mer penger fremover.
2.Ta en ny backup av bildene mine. Jeg mistet en del bilder på grunn av pc-problemer for en stund tilbake, så det føltes godt å få tatt en ny back up slik at jeg ikke mister mer.
3. Male mer. Dette har jeg også fått gjort, selv om resultatene ikke ble så mye å skryte av.
4.Nå 26k følgere på Instagram. Gjennomført! Tusen takk til alle som har fulgt meg <3
5. Analysere og sette opp en hashtag plan for Instagram. Dette var et punkt jeg virkelig gledet meg til, men som jeg dessverre ikke har fått gjort.
6. Lage en youtube video. Dette har jeg heller ikke fått gjort.
7. Lære en sang på piano. Og heller ikke dette heller, ops!
8. Sjekke opp skatten min. Dette burde jeg absolutt gjort, her må jeg skjerpe meg. Men dessverre har det vært så mye denne måneden at jeg ikke har fått gjort mye av det jeg planla.
9. Dra på stranda. Kremt, host, hark…
10. Gjøre noen miljøvennlige endringer i hverdagen. Dette har jeg hvert fall gjort. Jeg har blant annet blitt flinkere til å skru av lyset på badet når jeg ikke er der, dra ut laderen av pc’n innimellom slik at den ikke står på strøm hele tiden og hatt minimum én bilfri dag i uken. Sistnevne har jeg nok hatt ellers også, men jeg ønsker å gjøre meg selv litt mer oppmerksom på bilbruk.
Filmer sett
Sjanger: Horror
Regissør: C.A. Cooper
Lengde: 90 min
Stjerner: ⭐✰✰✰✰
Vurdering: Denne filmen var veldig kjedelig uten så mye handling.
Sjanger: Horror
Regissør: Phillip Guzman
Lengde: 91 min
Stjerner: ⭐✰✰✰✰
Vurdering: Jeg syntes filmen hørtes interessant ut, men der tok jeg feil. Selv om det var et spennende tema så føler jeg filmen ikke har fått dette frem på noen som helst måte. Ikke å anbefale.
Sjanger: Horror
Regissør: Mikhail Red
Lengde: 101 min
Stjerner: ⭐✰✰✰✰
Vurdering: Filmen var veldig kjedelig, det fantes ingenting spennende med den. Absolutt ikke å anbefale.
Sjanger: Dokumentar
Regissør: Josh Biggs, Natalie Boulton
Lengde: 63 min
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐✰
Vurdering: Dokumentaren tok opp et veldig interessant og viktig tema, og jeg var glad jeg så den.
Sjanger: Horror
Regissør: John-Paul Panelli
Lengde: 83 min
Stjerner: ⭐✰✰✰✰
Vurdering: Denne filmen var egentlig bare rar, og fantes ikke hverken skummel eller spenndende.
Sjanger: Horror
Regissør: Rusty Nixon
Lengde: 77 min
Stjerner: ⭐✰✰✰✰
Vurdering: Jeg har ikke sett en film med et slikt plot før, men dessverre falt den ikke i smak hos meg.
Sjanger: Horror
Regissør: Matt Eskandari
Lengde: 85 min
Stjerner: ⭐⭐⭐✰✰
Vurdering: Denne minnet meg litt om 47 meters down, bare ikke like spennende og så klart uten haier. Likevel var den grei å se, og jeg likte den.
Sjanger: Horror
Regissør: Luciano Onetti, Nicolás Onetti
Lengde: 98 min
Stjerner: ⭐✰✰✰✰
Vurdering: Filmen var spansk, noe jeg likte ettersom jeg prøver å lære meg språket. Men dette var også det eneste positive med filmen, for resten var rett og slett elendig.
Sjanger: Komedie
Regissør: Todd Phillips
Lengde: 100 min
Stjerner: ⭐⭐⭐✰✰
Vurdering: Filmen var morsom, og jeg liker godt han som spiller læreren i filmen. I handlingen minner den litt om filmen Anger Management, men ikke så mye at det blir en plagiat.
Sjanger: Dokumentar
Regissør: Anastasia Haydulina Graham-Yooll
Lengde: 15 min
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐⭐
Vurdering: Dokumentaren var kort, men informativ og interessant. Den tar opp et viktig tema, og selv om den er kort så får den med seg de viktigste punktene på en effektiv måte.
Bøker lest
Sjanger: Legal thriller novel
Forfatter: John Grisham
Lengde: 676 sider
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐⭐
Vurdering:
Sjanger: Legal thriller novel
Forfatter: John Grisham
Lengde: 440 sider
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐✰
Vurdering:
Sjanger: Krim
Forfatter: Karen Rose
Lengde: 592 sider
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐⭐
Vurdering: Denne boken var veldig spennende, samtidig som det er trist å tenke på at det faktisk eksisterer slike ting i den virkelige verden også. Absolutt å anbefale dersom man liker krimbøker med mye spenning.
Sjanger: Thriller
Forfatter: John Grsham
Lengde: 467 sider
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐⭐
Sjanger: Selvbiografisk roman
Forfatter: Karl Ove Knausgård
Lengde: 435 sider
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐✰
Vurdering: Forfatteren beskriver flere hendelser i livet sitt på en unik og ærlig måte, og man får et innblikk i livet hans på både godt og vondt. Boken var herlig lesning til tross for at jeg sjelden leser denne typen bøker.
Sjanger: Grøsser
Forfatter: Mark Chadbourn
Lengde: 395 sider
Stjerner: ⭐⭐⭐✰✰
Vurdering: Boken var helt grei, selv om den ikke har vært den mest spennende i casino-grøsser serien.
Sjanger: Romantikk
Forfater: Danielle Steel
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐⭐
Vurdering: Boken var både spennende og rørende, og er absolutt å anbefale.
Sjanger: Thriller
Forfatter: John Grisham
Lengde: 473 sider
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐✰
Vurdering: Som vanlig skriver John Grisham utrolig gode bøker, og denne falt også i smak hos meg. Til tider falt jeg litt ut av handlingen, men det var nok mest på grunn av min egen konsentrasjon som ikke er så god til tider.
Veldig fin oppsumering 😀 du skuffer ikke med disse innleggene dine! Skal forresten være på blogg.no nå en tid fremover 🙂
Morsom oppsummering og godt å se andre liker horror også. Kjenner ingen som liker den sjangeren. Også morsomt at du likte den første boka i Min kamp serien. Håper du vil lese de andre bøkene også. 🙂 Knausgård skriver godt.