Supersunn soft is (vegansk) – grunnoppskrift

Categories Mat og godsaker

 

Soft is er vel noe de fleste lengter etter nå som sommeren er her, og hva er vel bedre enn å nyte den med god samvittighet? Grunnoppskriften er enkel å lage, og man kan tilsette de smakene og søtningen man selv ønsker. Jeg kommer til å legge ut oppskrifter på mine favorittsmaker senere, men jeg tenkte å dele grunnoppskriften med dere først.

Det eneste man trenger er frosne bananer og en kjøkkenmaskin. Jeg pleier å bruke 2 bananer per porsjon.

Skjær modne bananer i biter og legg de i fryseren til de er dypfryste. Jo mer modne de er, desto søtere blir isen.
 Kjør bananene i kjøkkenmaskinen til de får konsistensen som soft is, så enkelt er det! Ikke la maskinen gå for lenge, da vil massen bli rennende.
Jeg pleier å ta den ut med en gang all massen kjøres lett rundt i maskinen. 


Bruk en slikkepott dersom maskinen sliter med å få tak i bitene

Konsistensen begynner å ligne på iskrem 

Ferdig!

Nytes med en gang 

 

 

 

 

~Noen som fikk lyst på is? 

 

 

 

#oppskrift #sukkerfri

 

78 kommentarer

78 thoughts on “Supersunn soft is (vegansk) – grunnoppskrift

  1. Det skal jeg definitivt prøve! Liver bloggen din! Jeg elsker sunn og godt mat, så dette er nok ikke siste gangen jeg sjekker din blogg! 🙂
    (takk for kommentaren !)

  2. Sv tusen takk. kjæresten til min mamma er frisør så d er produkter fra hans salong:-) er litt usikker på merket men håret blir mykt og ikke tørt og slitt. tina:-)

  3. Har laget denne mange ganger og er en sikker vinner vær gang. Noen ganger for og få litt mere smak bruker jeg proteinpulver(sjokolade/vanilje) og hjemmelaget sunne sjokolade kuler 🙂

  4. Smart, ser jo skikkelig godt ut 😀
    Men smaker det like godt som det ser ut? Er sånn typisk min flaks, alt jeg lager som skal være sunt, smaker ikke godt, hehe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *