Ikke alle har en far på farsdagen

Categories Blogg

I dag er det farsdag, en dag for å hylle fedrene som har vært der i tykt og tynt. For de fleste er det en gledens dag der man kan vise litt ekstra oppmerksomhet til noen man er veldig glad i. Men det er også noen av oss som sitter med et tungt hjerte i dag, ikke alle har en far på farsdagen.

 

Jeg tenker ofte på pappa, noen ganger er det koselige ting som får meg til å smile, mens andre ganger er det med tårer i øynene og en klump i halsen. Det er lenge siden pappa gikk bort, men likevel tenker jeg ekstra på han i dag. Før ville nok det gjort meg deprimert og trist, men i dag vil jeg heller smile og tenke på de gode stundene vi hadde sammen. Det tror jeg han ville likt!
Smerten når noen blir tatt fra oss forsvinner aldri, den vil vi alltid bære med oss. Og dager som denne kan være ekstra vanskelig, i hvert fall føler jeg det litt sånn. Jeg håper at dere som sitter med samme følelse klarer å komme dere gjennom dagen uten å felle for mange tårer. At dere er sammen med noen som bryr seg, som kan gråte sammen med dere, som kan gi en klem når det trengs, og få frem et smil så dagen ikke blir for tung. For selv om vi savner så er det lov til å smile, det er lov til å være glad når man tenker på de fine minnene, all latteren og gleden. Jeg vet at pappa ville vært glad for at jeg kan tenke på han og føle meg glad og varm innvendig, og sånn er jeg sikker på de fleste andre fedre ville tenkt også.

Vi har mistet noen som betyr mye for oss, men det er én ting som aldri kan tas fra oss. Nemlig minnene og all kjærligheten <3

 

40 kommentarer

40 thoughts on “Ikke alle har en far på farsdagen

  1. Fantastisk fint skrevet! Jeg sender deg en varm klem <3 sorg forsvinner aldri, og jeg er sikker på at faren din hadde likt at du tenker fint om han og at du tar frem minnene! Selv har jeg mistet min bestemor for 6 år siden men hun var mer som en mamma for meg <3 så ja det er trist å miste noen! Og vondt...
    Håper du har hatt en fin dag, tatt frem bilder og minner om faren din som lindrer savnet en liten stund!

  2. Nei, det er sant. Ikke alle har det. Jeg hadde en venninne som mistet sin far i en ulykke da hun bare var tenåring, og jeg tenkte alltid på henne når vi lagde farsdagskort på skolen. Jeg føler med deg. Ta fram gode minner i dag, og tenk på den fine tiden med din far!

  3. Kunne skrevet nok en lang og klisjefyll kommentar her nå, men siden jeg kinda ikke er så alt for glad i å lese alt for mange, lange klisjeer selv og diverse så tror jeg heller skal velge å holde meg litt kort denne gangen her: <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *