Nyttårsforsetter for 2018

Categories Blogg

Spise sunnere
Dette er vel kanskje en av de klassiske nyttårsforsettene som de fleste har, men jeg føler for å ha det med likevel. Jeg spiser ikke så altfor ille nå, men jeg ønsker å tilføre mer frukt, bær, grønt og annen supermat i kostholdet mitt. Jeg ønsker også å kutte ned på melkeprodukter, drikke mer vann og generelt sett gjøre sunnere valg i hverdagen.

 

Nå 20 000 følgere på Instagram
Dette er ikke akkurat et veldig viktig forsett, men det å ha et mål gir meg inspirasjon til å fortsette med å ta bilder. Derfor skal jeg prøve å nå 20k følgere innen året er omme. Hvis du vil hjelpe meg på veien så følg meg gjerne HER

Begynne med fotooppdrag
Det å begynne med fotooppdrag er noe jeg har hatt lyst til veldig lenge, men aldri kommet i gang med. Det behøver ikke nødvendigvis være betalte oppdrag, så lenge jeg får øvet meg på portretter med noen.

 

Være mer aktiv i hverdagen
De siste årene har jeg dessverre sittet altfor mye stille, det blir jo sånn når man konstant føler seg utslitt. I tidlig julegave fikk jeg en FitBit av mamma, og jeg begynte å måle antall skritt gått per dag i desember. Det var et ganske nedslående resultat, mellom 1000-6000 skritt hver dag. Men da har jeg hvert fall sett hvor lite jeg faktisk går, og med FitBiten på armen blir det enklere og mer motiverende å forbedre dette. 

 

Spare mer penger enn i fjor
I fjor var målet mitt å begynne å spare penger, noe jeg gjennomførte. Jeg lagde et enkelt budsjett hvor jeg hver måned så hvor mye penger jeg hadde brukt, og hvor mye som ble spart. På slutten av året la jeg sammen summene jeg hadde spart hver måned og fikk årstotalen, resultatet skal jeg prøve å slå i år. I tillegg har jeg en viss sum jeg ønsker å komme opp i på sparekontoen. Det er veldig motiverende, og jeg angrer på at jeg ikke begynte med dette lenge før! 

 

Være mer sosial
Når man hele tiden er sliten og har vanskeligheter med å komme seg ut, så sier det seg nesten selv at dette påvirker sosiallivet. Jeg skal prøve å være mer sosial i år, både med familie og venner. Dette er et punkt som er veldig viktig for meg, for jeg savner den tiden da jeg orket slikt. Dessuten savner jeg alle de jeg så sjeldent ser <3

 

Kutte ned på medisiner
Jeg har dessverre gått på altfor mange ulike typer medikamenter, både før og nå. Jeg har flere ganger trappet ned og kuttet ut enkelte medisiner, og håpet er at jeg skal klare å bli kvitt resten i år. Men jeg må også være realistisk og innse at det ikke alltid er slikt man kan velge selv, så derfor blir mitt nyttårsforsett å trappe ned enda litt til. 

 

Vise mer kjærlighet
Det høres kanskje ut som en klisjé, men så kald som verden har blitt i dag så syns jeg det er veldig viktig. Og det skal ikke alltid så mye til heller, bare det å smile til folk, gi et kompliment eller trekke pusten dypt og telle til tre før man svarer når man kommer i konfrontasjoner utgjør en stor forskjell. 

 

Bli mer organisert
Jeg er egentlig en veldig organisert person, eller var det i hvert fall før. Jeg elsket blant annet lister, oversikter, timeplaner og kalendere. I år skal jeg prøve å finne tilbake til denne gleden, og også få ryddet og gjort det mer oversiktlig hjemme. 

 

Finne ut hva det er som gjør at jeg er utslitt hele tiden
Det er nok det viktigste punktet dette året, for hvis ikke dette er på plass så klarer jeg nok ikke å fullføre noe av det andre heller. Jeg har flere legetimer hos spesialister i mars, og er veldig spent på om jeg får noe hjelp der. Jeg krysser fingrene for det, men vet samtidig at jeg har blitt skuffet gang på gang og at dette er en lang prosess. 

 

~Har dere noen nyttårsforsetter for 2018?

 

42 kommentarer

42 thoughts on “Nyttårsforsetter for 2018

  1. Skal også begynne å trappe ned på medesiner , å vet hvor vanskelig det kan være! Ønsker deg så mye lykke til med disse målene dine for 2018! 🙂 Gode mål!

  2. Fine og fornuftige forsetter, masse lykke til 😀
    Mine nyttårsforsetter er å ikke stresse så mye, være mer aktiv, lære meg å hekle og begynne med bullet journaling for å få et kreativt utløp samtidig som jeg får stagget planleggingsbehovet mitt. 🙂

  3. Så mange fine nyttårsforsetter. 🙂 Jeg skal spise litt sunnere, spare mer penger, handle mer bevisst på salg o.l., være mer sammen med venner, prøve å få tid til en hobby og trene mer. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *