En sniktitt i bullet journalen min

Categories Fra mobilen


Det er en stund siden jeg la ut mobilbilder på bloggen, så derfor tenke jeg å dele noen bilder jeg tok av bullet journalen min. Ovenfor ser dere et eksempel på hvordan jeg setter opp ukene mine, men jeg liker å endre dette ofte.


Dette er årsplanleggeren, eller future log på engelsk, som jeg bruker til å skrive inn eventer og annet på en oversiktlig måte. Tekst og fargelegging er i glitrende gull, selv om det ikke akkurat kommer med på bildet. Denne layouten har jeg hermet etter utrolig flinke JennyJournals, søk henne opp på youtube hvis dere liker bullet journaling!

Her har jeg oversikt over lesingen for hele året! På bildet til venstre er listen med bøker jeg har lest ferdig, med stjernerating og dato for når jeg ble ferdig med boken. Til høyre har jeg brukt en mer visuell planlegging. Page tracker er satt opp slik at hver rute er én dag. Den vannrette linjen øverst er månedene, og loddrett er antall dager for månedene. En rute fargelegges hver dag og fargen viser antall sider jeg har lest den dagen. På den neste siden har jeg 100 firkanter (ettersom målet er 100 bøker dette året). En rute = en bok ferdig lest, så hver gang jeg fullfører en bok blir en rute fargelagt. Fargen endrer seg for hver måned, slik at jeg enkelt har oversikt over antall bøker lest den måneden. Det er i tillegg mye lettere å se hvor langt man har kommet med målet på denne måten, enn en lang liste synes jeg.

Til venstre har jeg alle målene og nyttårsforsettene mine for året, slik at jeg enkelt kan farge inn ruten når jeg har fullført noe. Jeg har også noe som jeg har valgt å kalle Yoga in pixels, som ligner oppsettet som jeg bruker med trackeren for antall sider jeg har lest. Vannrett linje er igjen månedene, og loddrett er dagene. En rute representerer en dag, og ruten fargelegges etter hvor mange minutter med yoga jeg har gjort denne dagen. På bildet til høyre har jeg en lignende tracker, men her holder jeg styr på hvor ofte jeg holder kontakten med noen. Fargene velges etter hva slags kontakt (snakke i tlf, sende en melding, eller møte noen). Jeg har også spansk trackeren min. Her står hovedmålene for året, men også firkanter som hver representerer ett tema. Når jeg er ferdig med temaet så fargelegger jeg ruten.

~Med mobilen ble det ikke så gode bilder, men det ga jo et lite innblikk likevel. Har dere bullet journal? Og ønsker dere flere slike innlegg?

5 kommentarer

5 thoughts on “En sniktitt i bullet journalen min

  1. Så gøy og lage seg en slik bok, det må jeg jaggu gjøre også! Veldig smart og lage en slik liste over bøker du har lest da, takk for en veldig god idé 😀 du er kreativ altså!

  2. Her var det mykje bra. Er du i rute med antall bøker du har lest i år? Og er det noen spesifikke typer bøker du leser? Eller bøker etter lyst fra uke til uke?

    Eg trur du kommer nok til å får et godt år, når du gjør et så grundig forarbeid.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *