I dag har jeg forhåndsstemt

Categories Blogg

Og for første gang har jeg byttet hvilket parti jeg stemte for. Det var med et litt tungt hjerte ettersom jeg fortsatt er veldig enig med det partiet jeg vanligvis stemmer for, men i år var det noen andre som talte for en sak jeg virkelig trenger hjelp med og da ble det sånn. Jeg byttet i hvert fall ikke side, og heldigvis står de to partiene for mye av det samme. Jeg tror vi alle er litt for trofaste mot det vi vanligvis velger, enten det er hvilket parti man stemmer på, hvilken butikk man handler i eller hvilken bank man bruker. Vi er jo vanedyr tross alt! Men når vi har valgfrihet er det kanskje dumt å lukke seg inn i de faste vanene, det å tørre å prøve noe nytt kan faktisk gi mange nye goder. Den banken som ga deg best renter for 5 år siden gjør kanskje ikke det lenger i dag.

~Har dere forhåndsstemt? Og velger dere også ting ut ifra vane?

3 kommentarer

3 thoughts on “I dag har jeg forhåndsstemt

  1. Eg har ikkje stemt enda. Blir sannsynligvis på valgdagen. Eg har stemt på mykje forskjellig i årenes løp. Men det er som du skriver, det er vanskelig å skifte side. Så det blir nok å støtte den vanlige fløyen. Men har ikkje bestemt meg enda.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *