Nyttårsforsetter 2019 – første kvartal

Categories Blogg

Fullført
I gang med
Ikke påbegynt

1. Lære spansk. Jeg jobbet ekstra hardt forrige måned og ligger nå sånn ca etter planen. Jeg bruker også DuoLingo på pc’n, og det har hjulpet meg masse. Jeg kan så klart ikke spansk enda, men jeg lærer i hvert fall litt hver dag.

2. Starte en Youtube kanal. Dette punktet har jeg ikke kommet så langt med enda, jeg begynte på en video men slettet den igjen. Så her har jeg litt å jobbe med.

3. Oppnå 25 000 følgere på Instagram. Jeg har ikke nådd målet enda, men jeg har kommet et stykke på vei. I det siste har ting dabbet litt av, så jeg må nok legge mer tid inn i dette igjen.

4. Spise sunnere. Her har også ting blitt bedre, jeg prøver å bli flinkere med å legge til sunne ting.

5. Selvstudium. Dette punktet har jeg også begynt med, både når det kommer til spansk men også andre ting.

6. Positivitet og kjærlighet. Et av nyttårsforsettene for året var å være mer positiv og å vise mer kjærlighet og omtanke. Det er jo kanskje litt vanskelig å måle, men jeg prøver å ha det i bakhodet så ofte som mulig.

7. Blogge bedre. Om jeg har blogget bedre vet jeg ikke, men jeg har i hvert fall blogget mer. Jeg prøver også å ha noen innlegg med mer tekst enn jeg vanligvis skriver.

8. Spare mer enn i fjor. Dette punktet begynte jeg bra med, men nå har det falt litt ut. Ikke fordi jeg sløser så altfor mye, men jeg har så liten inntekt at det er vanskelig å skulle spare noe i tillegg. Så selv om jeg har begynt, bør jeg nok prøve å komme inn på rett spor igjen. Etter påsken såklart 😉

9. Være mer aktiv i hverdagen. Her har jeg vært en del flinkere synes jeg, selv om ting så klart kunne vært bedre også. Jeg klarer i hvert fall å møte opp til behandlingene mine og også gjøre øvelsene vi får i hjemmeoppgave.

10. Lese 100 bøker. Jeg har kommet godt i gang med dette punktet også (tror jeg hvert fall). Foreløpig har jeg lest 26 bøker, så det er ganske mange igjen. Men vi er jo kun kommet til første kvartal, og da ligger jeg ganske greit an.

11. Kutte ned på medisiner. Dette målet var det første jeg gjennomførte, og jeg har klart å trappe ned ganske mye til nå. Klapp på skulderen! Jeg skriver det ofte, men repeterer det likevel: aldri endre doser uten å konsultere med lege.

12. Begynne med yoga. Dette har jeg også klart, men målet var å gjøre det jevnlig og derfor setter jeg den som “i gang med” ettersom det fortsatt er mye igjen av året enda.

13. Bli mer miljøbevisst. Jeg har gjort en del endringer, blant annet kjøper jeg aldri poser på butikken lenger og jeg bruker heller ikke plastposer når jeg kjøper frukt. I tillegg prøver jeg å planlegge bedre slik at jeg skal slippe å kaste mat, men her er det fortsatt litt forbedringspotensial.

14. Organisere bedre. Når det gjelder planlegging og bullet journal så organiserer jeg mye bedre nå, men når det kommer til opprydning så har jeg et stykke igjen.

15. Lære 5 enkle sanger på piano. Foreløpig har jeg bare lært én sang, men jeg er i hvert fall i gang med målet.

16. Fullføre behandlingen i Asker. Behandlingen er ferdig i begynnelsen av mai, så jeg er godt over halvveis nå.

17. Bli mer kreativ. Dette har jeg også jobbet litt med, selv om jeg ikke er noe flink til sånt. Jeg har blant annet tegnet litt mer og øvd meg på kalligrafi.

18. Delta i en fotokonkurranse. Mål nummer to som jeg har klart å fullføre. Jeg liker bedre de målene som kan gjøres én gang, for så å strykes ut og jeg ikke trenger å gjøre noe mer hehe.

19. Øve meg på fotografering. Jeg har tatt litt bilder, men ettersom jeg har hatt så mye å gjøre med behandlingen så har jeg ikke fått kommet ordentlig i gang med det enda.

 

~Hvordan har det gått med deres nyttårsforsetter så langt?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *