Veganuar

Categories Hjertesaker

Jeg har hatt lyst til å bli veganer lenge, rett og slett fordi jeg ikke ønsker å støtte industrien og hva de gjør mot dyr noe mer. Men på grunn av helseproblemer har det vært umulig for meg, og jeg har måtte nøye meg med å ta noen små skritt i riktig retning. I år fikk jeg lyst til å være med på utfordringen Veganuar, som går ut på å spise vegansk i hele januar. Jeg syns det var en perfekt mulighet til å utfordre meg selv litt, og forhåpentligvis lære litt mer om hva jeg tåler og ikke tåler. Nå er måneden snart over, og jeg har lært mye. Jeg kan nok kanskje ikke bli veganer med en gang, men jeg ser at alle de små skrittene jeg har tatt i den retningen har hjulpet overgangen betraktelig. Før hadde det vært umulig for meg å spise vegansk i en hel måned, og nå har jeg altså klart det. Jeg har funnet ut en del av hva jeg tåler og hva jeg må holde meg unna, og fått mye lærdom som jeg skal ta med meg videre i prosessen. Under kan dere se noen bilder fra Vegetarfestivalen, som er et vegansk arrangement. Jeg skulle ønske jeg hadde tatt bilder og delt oppskrifter og erfaringer underveis, men det har ikke vært mulig denne gangen. Kanskje neste gang?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *