Januar 2022 – oppsummering

Categories Blogg

Mål for måneden
1.Fullfør veganuar. Jeg ble med på veganuar, og fullførte hele måneden.
2.Fullfør klimautfordringen. Klimautfordringen var ca 3 uker tror jeg, men jeg fortsatte også med denne ut måneden.
3.Start opp med bullet journal igjen. Den ble ikke som jeg planla, men jeg har vært fall kommet litt i gang igjen.
4. Begynne å lese forsiktig igjen. På grunn av helseproblemer har lesing vært vanskelig, men nå skal jeg prøve å komme i gang forsiktig igjen. Det er ganske uvant for meg å ikke lese, som dere sikkert har sett tidligere på bloggen leste jeg veldig mye. Men jeg har altså kommet forsiktig igang! Jeg skal prøve å oppdatere bloggen litt med lesing og filmer, men det blir så klart mindre enn det har vært tidligere.
5. Se en dokumentar. Her er litt det samme problemet som ovenfor, men små steg er viktigere enn ingen!
6.Kjøpe en ny PC. Dette skulle jeg ha gjort i fjor, dumt å starte året med en så stor utgift. Men PCen ble plutselig svart, og jeg kunne ikke utsette det lenger.
7. Nå 40k følgere på Instagram. Målet ble oppnådd i siste liten, den siste dagen i januar.
8.Overfør noen av filene fra den gamle PCen. Jeg har fått overført en del, hvert fall nok til at jeg snart kan begynne å blogge fast igjen.
9. Meld meg på som frivillig til “Hvit Jul”. Det begynner ikke før i november, men jeg meldte meg på nå likevel slik at jeg ikke skal glemme det. For dere som lurer er “Hvit Jul” en organisasjon som jobber med å få folk til å avstå fra alkohol når de er i nærheten av barn.
10.Lære noen av elementene i det periodiske system. Et av nyttårsforsettene mine i år er å lære det periodiske system utenat. Det er ganske mange elementer, så her er det bare å sette igang!

 

 

Filmer sett

 

Lucent er en dokumentar laget ved hjelp av skjult kamera, og viser sider av kjøttindustrien i Australia som industrien selv helst vil holde skjult. Her kan man se den mørke sannheten om hvordan grisene lever, og grusomhetene de daglig gjennomgår.
Utgitt: 2014
Sjanger: Dokumentar
Regissør: Chris Delforce
Lengde: 107 min
Stjerner: ⭐⭐⭐⭐⭐
Vurdering: Det var en sterk men viktig dokumentar, som gjorde vondt å se på. Man ønsker å tro at ting er bedre i Norge, men vi har jo dokumentasjon på det motsatte. All ære til aktivistene som har filmet og delt dette videre!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *