Vegetarianer i 10 år

Categories Hjertesaker

Vegansk vaffel på vegetarfestivalen!

Tidligere i juli var det hele 10 år siden jeg tok min siste kjøttbit! Planen var å feire litt ekstra den dagen, men jaggu gikk det litt i glemmeboka på grunn av internettproblemer (internyet). Jeg hadde egentlig tenkt til å dele med dere hvorfor og hvordan jeg ble vegetarianer, men historien er veldig personlig og jeg visste ikke om det var noen som var interessert i å lese det. Jeg skrev ferdig innlegget, men turte rett og slett ikke trykke på “Publiser”. Jeg har dog en kortere og meget mindre personlig forklaring HER om noen skulle være interessert.

Jeg er usikker på nøyaktigheten, men i hvert fall morsomt å se litt statistikk på kostholdsendringen!

De siste årene har jeg hatt lyst til å ta steget videre og bli veganer, men hver gang jeg har forsøkt å gradvis gå i den retningen har helsen min blitt verre. De fleste lever like bra (og ofte bedre) som veganere, men det er en del komplikasjoner hos meg som gjør at kroppen ikke helt takler disse endringene. Derfor prøver jeg å ta bittesmå steg i riktig retning, uten noen forventninger eller press fra meg selv.

Dersom noen har lekt med tanken om å bli vegetarianer, veganer eller bare leve litt mer plantebasert så har jeg bare én ting å si: Prøv! Det er så mye god mat man kan lage uten kjøtt, og utvalget av kjøtterstatninger er større enn noensinne. Gjør det i et tempo som passer deg, vi er alle forskjellige og bruker ulik tid på å venne oss til nye smaker og vaner. 

~Har dere vurdert å leve mer plantebasert?

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *