Julen 2018

Categories Blogg

Bloggen har litt problemer med det nye designet, og derfor er enkelte ord delt i to og bildene står ikke ved siden av hverandre slik som de pleier. Forhåpentligvis fikses dette snart, men inntil videre vil nok innleggene mine se litt merkelige ut.


Desember begynte med juleforberedelser på kjøkkenet. Jeg ville blant annet teste ut vegisterkaker, og fant ut at det var best å gjøre dette en stund før jul. Det viste seg å være en veldig enkel oppskrift å følge, og resultatet smakte kjempe godt! Vi er flere vegetarianere i familien, så det var hyggelig å kunne by på en mer variert julemiddag.
 
I tillegg bakte jeg sukkerfrie pepperkaker, oppskriften kan du finne HER. Jeg var veldig heldig, for kjæresten min var i Sverige og kjøpte med seg blant annet ferdig pepperkakekrydder til meg. Det gjør julebaksten mye enklere, da jeg ofte har det med å slumpe litt for mye med krydderet og få en heeeelt annen smak en planlagt.

Bilderesultatene ble så som så, men smaken var det ingenting å si på. Jeg doblet også oppskriften, og har kunnet nyte pepperkaker helt til slutten av januar.

Dette var julemiddagen min. Den var utrolig god, men jeg glemte å ta bilder av vegisterkakene jeg også spiste. På tallerkenen finner vi poteter med saus, kålrotstappe, fermentert surkål og veggie chicken style chunks (også vegisterkakene jeg glemte på bildet da). Jeg lagde også nøttestek, men den ble så mislykket at den rett og slett gikk i søpla.

Og dette var julemiddagen til søsteren min, som også er vegetarianer. Hun spiste surkål, rødkål, vegisterkaker, veggie chicken style chunks, poteter, brunsaus og tyttebærsyltetøy.
  
Det ble også servert en mer tradisjonell julemiddag, for de som ville ha det.

 

~Hadde dere en fin jul?

2 kommentarer

2 thoughts on “Julen 2018

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *